در حال بارگذاری ...
حسین عالم بخش در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

تلویزیون تئاتر ایران نمای کاملی از توان هنرمندان داخلی را به جهان عرضه کند

لازم است تلویزیون تئاتر ایران در بخش عرضه بین المللی آثار نمایشی ورود پیدا کند . با این شیوه می توان نمای درستی از تئاتر ایران در اختیار علاقمندان و مدیران جشنواره های خارجی تئاتر قرار داد و از این طریق نمای کاملی از توان هنرمندان داخلی را به جهان عرضه کند.

حسین عالم بخش نویسنده،کارگردان و مدیر فرهنگی تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر در باره تاثیرات راه اندازی پلتفرم تئاتر ایران گفت:به نظرم راه اندازی پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران اتفاق مبارک و خوبی است و شاید سال‌ها پیش ضرورت راه اندازی چنین پلتفرمی احساس می‌شد و چند سالی است در بخش خصوصی در این حوزه ورود داشته‌اند و زیر ساخت‌های خوبی فراهم شده است.

این مدیر فرهنگی با تاکید بر اهمیت بحث جذب مخاطب یابی پلتفرم تئاتر ایران افزود:تلویزیون تئاتر ایران باید بسیار با برنامه و هدفمند عمل کند و می‌تواند در روندی حرفه‌ای یک پلتفرم پر مخاطب و تاثیر گذار باشد. تلویزیون تئاتر ایران نباید فقط به نمایش تئاتر‌های اجرا شده به صورت آرشیوی بسنده کند. نمایش تئاترهای روز جذابیت هر پلتفرمی را افزایش می‌دهد.

این نویسنده با اشاره به لزوم داشتن حداکثر دو استودیوی اختصاصی تئاتری برای پلتفرم تئاتر ایران گفت:با داشتن این استودیوها که مجهز هم شده باشند می‌توان تله تئاتری خوب و با کیفیت تولید و پخش کرد و در همین جا اعلام می‌کنم که فضای پردیس تئاتر تهران می‌تواند امکانات خوبی را در اختیار پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران در این بحث قرار بدهد. به نظرم با توجه تعطیلی سالن‌ها به واسطه شیوع موج‌های مختلف تئاتر این اقدام می‌تواند بر کیفیت و غنای تلویزیون تئاتر ایران کمک کند. همانطوری که در سینما شاهد هستیم در این دو ساله اپیلکیشن‌های سینمایی جایگاه بسیار خوبی بین مردم پیدا کرده‌اند. پلتفرم تئاتر ایران از این فرصت مغتنم ایام قرنطینه و حضور بیشتر مردم در خانه با سفارش و تولید تله تئاترها می‌تواند به ارتقای سطح کیفی تئاتر کمک کند.

این کارگردان با تاکید به اهمیت جایگاه آموزش در پلتفرم تئاتر ایران گفت:وجود بخش آموزشی با برنامه و با حضور اساتید کار بلد یک اقدام بسیار راهبردی برای تلویزیون تئاتر ایران است و باید از این فعالیت حمایت کرد. تلویزیون تئاتر ایران حتی می‌تواند با بسط و توسعه دوره‌های آموزشی آن را کلاسه بندی کرده و به کسانی که موفق این دوره‌ها را سپری می‌کنند مدرک رسمی دهد تا در سال‌های بعد از آنها در بدنه تئاتر استفاده شود.

حسین عالم بخش با اشاره به لزوم ورود پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران در بخش بین المللی افزود:با این شیوه می‌توان نمای درستی از تئاتر ایران در اختیار علاقمندان و مدیران جشنواره‌های خارجی تئاتر قرار داد و از این طریق نمای کاملی از توان هنرمندان داخلی را به جهان عرضه کند.

عالم بخش سرپرست هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و پردیس تئاتر تهران،نویسنده و کارگردان تئاتر است و عضویت در شورای سیاست‌گذاری و دبیری سه دوره جشنواره سرا سری نقالی و پرده‌خوانی غدیر(نقالان علوی)را در کارنامه دارد و نمایش هایی نظیر خاتون و دهکده هاپوخان را روی صحنه اجرا کرده است.




مطالب مرتبط

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره شبستان

وزیر فرهنگ: مساجد می‌توانند کانون اصلی تربیت هنرمندان تئاتر باشند
معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره شبستان

وزیر فرهنگ: مساجد می‌توانند کانون اصلی تربیت هنرمندان تئاتر باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه مساجد باید کانون‌های اصلی تربیت نیرو در حوزه‌های مختلف باشند، یکی از نمودهای این رویکرد را برگزاری جشنواره تئاتر شبستان دانست.

|

نظرات کاربران