در حال بارگذاری ...
پخش «دریا زمین ماهی‌هاست» در تلویزیون تئاتر ایران

عروسک‌های غول‌پیکر در یک نمایش محیط زیستی

نمایش محیطی (خیابانی) «دریا زمین ماهی‌هاست» ویژه مخاطبان کودکان و نوجوانان در پیگیری برنامه ارائه فیلم‌تئاترهای جدید در پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر، «دریا زمین ماهی‌هاست» یک نمایش عروسکی ایرانی به کارگردانی فاطمه بحرینی و با موضوع محوری محیط زیست است که پیش‌تر در سال 1399 در منطقه آزاد اروند با مدت زمان 20 دقیقه اجرا شده بود. این نمایش سابقه حضور در هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک را هم داراست.

در خلاصه داستان این فیلم‌تئاتر می‌خوانیم: «زندگی راوی  گروه نمایش عروسکی، درگیر دریا و تمیزی آب‌هاست. برای همین تصمیم می‌گیرد زندگی‌اش را بازگو کند و ...»

فاطمه بحرینی، کارگردان نمایش محیطی «دریا زمین ماهی‌هاست» که سابقه کارگردانی نمایش «دریا سمیر کو؟» را هم در کارنامه دارد، می‌گوید: نمایش گروه ما با عروسک‌های غول‌پیکر اجرا می‌شود. شرایط اجرا برای این نمایش که اجرا در فضای باز و ارتباط مستقیم با تماشاگر را لازم دارد، بسیار دشوار بود.

او درباره داستان نمایش هم این‌گونه توضیح می‌دهد: موضوع نمایش «دریا زمین ماهی‌هاست» در مورد محیط زیست و اهمیت آب است. زبان قصه برای ما شیرین و دلچسب است و این شیرینی و حلاوت زمانی که با عروسک‌ها بیان شود، دوچندان می‌شود؛ زیرا در باور ما عروسک‌ها دوست و همدم کودکان هستند.

عوامل این نمایش عبارت‌اند از تهیه‌کننده و کارگردان: فاطمه بحرینی، نویسنده: شراره طیار، مشاوران کارگردان: بهنام کاوه و شراره طیار، بازی‌دهندگان عروسک: رضا گله‌داری، سامان علی‌نژادیان، علی ناصری، سیدحسین آلبوشوکه، زهرا مویسات، اسما مویسات، نجمه شهیدی و سیدحسن آلبوشوکه، گروه موسیقی: محمد ناصری، حسن خنفری، محسن خنفری و علی‌رضا عباسیان‌پور، دستیار کارگردان: رضا گله‌داری.

این روزها که حال و روز طبیعت کره زمین و آب و هوای آن چندان خوش نیست و زیاده‌خواهی برخی، باعث آسیب‌های مدام و بی‌بازگشت به محیط زیست شده، شاید بد نباشد ما بزرگسال‌ها هم در کنار کودکان‌مان راجع به مادر طبیعت و رنج‌هایش و نیز راه‌های التیام‌بخشی به زخم‌هایش بیشتر بخوانیم و ببینیم و بدانیم. پیشنهاد می‌کنم فرصتی مهیا کنیم و با فرزندان‌مان به تماشای فیلم‌تئاتر «دریا زمین ماهی‌هاست» بنشینیم و بیاموزیم که وظیفه ما انسان‌ها برای حفظ محیط زیست منحصربه‌فردمان چیست. ضمنا اوقات خوش و مفرحی را هم کنار عزیزان‌مان سپری کنیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران