در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

پوستر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی شد

مراسم رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونین اداره کل و اصحاب رسانه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان مراسم رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، ناصر چنانی معاونت هنری سینمایی اداره کل، مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل، مصطفی بوعذار دبیر سوگواره و اصحاب رسانه استان خوزستان روز سه شنبه 30 شهریورماه 1400 در آستانه هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی این اداره کل،اظهار کرد:امسال برنامه‌های متنوعی را به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی تنظیم کرده‌ایم.
جوروند افزود:نمایشگاه خوشنویسی عاشورا،سوگواره تعزیه عاشوراییان دزفول،تقدیر از خانواده شهدای هنرمند،نمایشگاه خوش نویسی با استفاده از وصیت‌نامه‌های شهدا است،غبار روبی مزار شهدا،راه اندازی موکب هنری با استفاده از هنرمندان،عکاسان و طراحان مد و لباس از جمله فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس و اربعین ۱۴۰۰ هستند.
جوروند همچنین یادآور شد:همایش شعر از گلوگاه سرخ،همایش شعر پلاک‌های گم‌شده شهرستان رامشیر،اجرای برنامه‌ی نذرخون،رپرتوار تئاتر صحنه‌ای «خوزستان جان»،بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک،چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول،کارگاه هنرهای تجسمی،پایگاه واکسیناسیون کرونا برای هنرمندان و سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان نیز از دیگر رویدادهایی هستند که طی این هفته‌ی مقدس و بعد از آن برگزار می‌شوند.

در ادامه این نشست ناصر چنانی معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت:فعالیت‌های فرهنگی و سینمایی بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شدند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حل مشکلات و مسائلی که برای هنرمندان در کرونا رخ داد گام هایی برای حمایت از هنرمندان برداشت.

چنانی افزود: روزنامه نگاران امید را در جامعه حفظ کردند و اجازه ندادند ناامیدی در جامعه گسترش پیدا کند. برنامه‌های خوبی متناسب با شرایط کرونا تا پایان سال برای حفظ امید و نشاط در جامعه طراحی شده و اجرا می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل تصریح کرد:شرایط ویژه‌ای برای اربعین حسینی در خوزستان پیش بینی شده است. حتی متناسب با بازگشایی احتمالی مرزهای زمینی در اربعین برنامه هایی داریم.

چنانی در خصوص سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی گفت:این رویداد هر ساله در مرز چذابه برگزار می‌شد و مورد استقبال خوب زایران قرار می‌گرفت و متمرکز برگزار می‌شد. اما به سبب کرونا امسال در اهواز برگزار می‌شود.

در پایان این نشست از پوستر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با حضور مسئولین و اصحاب رسانه رونمایی و امضاء شد.

پوستر چهارمین سوگواره ملی تعزیه و اربعین حسینی توسط ساسان شکوریان هنرمند تئاتر و نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و مدیر درگاه تئاتر خوزستان طراحی شده است.

 

چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به دبیری مصطفی بوعذار از ۱ الی ۵ مهرماه ۱۴۰۰ در ۱۱ نقطه کلانشهر اهواز برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای پنج شنبه شب نمایش «شاماران» که مصادف با 30 اردیبهشت سالگرد درگذشت زنده یاد سعدی افشار بود، به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

|

جریانی هنری که به راه افتاده است

بیم و امید گروه‌های تئاتر استانی از اجرا در پایتخت
جریانی هنری که به راه افتاده است

بیم و امید گروه‌های تئاتر استانی از اجرا در پایتخت

در حالی که این روزها سه نمایش از شهرهای شیراز، بهبهان و ماهشهر با حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی در تهران در حال اجرای عمومی هستند، کارگردان‌های این آثار، ضمن امیدواری به ادامه و استمرار این جریان، از سختی‌های حضور گروه‌های تئاتری استان‌ها در پایتخت می‌گویند.

|

برگزاری آیین شب‌چراغ «شاماران»

مجید افشار: خوشحالم که مدیران هنری به نمایش ایرانی بها می‌دهند
برگزاری آیین شب‌چراغ «شاماران»

مجید افشار: خوشحالم که مدیران هنری به نمایش ایرانی بها می‌دهند

مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی در آیین شب‌چراغ «شاماران»، از خوشحالی خود بابت توجه مدیران هنری کشور به نمایش ایرانی و همچنین حضور هنرمندان جوان در این عرصه گفت.

|

نظرات کاربران