در حال بارگذاری ...
طبق جدول اجرایی چهارمین سوگواره مشخص شد

اجراهای دومین روز سوگواره ملی تئاتر اربعین حسینی در اهواز

طبق جدول اجرایی چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی، در دومین روز این دوره از سوگواره دو نمایش خیابانی و هفت مجلس تعزیه خوانی در کلانشهر اهواز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، بر طبق جدول اجرایی چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در روز جمعه دوم مهرماه 1400 نمایش خیابانی «سردار علمدار» به کارگردانی کاظم ارجمندنیا از استان بوشهر شهرستان بوشهر ساعت 18 در چهارراه سلمان فارسی، روبروی پاساژ آرین و از ساعت 19 در ابتدای خیابان آزادگان (ابتدای خیابان نادری) اجرا می رود و نمایش خیابانی «سرداران بی نشان» به کارگردانی اسحاق علیدادی از شهرستان اهواز ساعت 20 در میدان شهداء روبروی سینما ساحل اجرا خواهد شد.

بر طبق جدول اجرایی، مجالس تعزیه خوانی چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در روز جمعه دوم مهرماه 1400 به ترتیب زیر اجرا خواهند داشت:

مجلس «حضرت عباس(ع)» به معین البکایی حمیدرضا اسعدی از شهرستان اهواز از ساعت 19 در پارک زیتون منطقه زیتون کارمندی اجرا می شود و مجلس «مجلس حضرت عباس(ع)» به معین البکایی رضا طاهری از شهرستان شوش از ساعت 19 در پارک دانشجوی شهرک دانشگاه و ساعت 21 در پارک گلهای گلستان، نبش سعدی اجرا خواهد داشت.

در ادامه اجرای مجالس شب دوم چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی، مجلس تعزیه «کربلا در کربلا» به معین البکایی محمد انجیلی از اهواز از ساعت 20 در آستان مقدس علی ابن مهزیار اهوازی اجرا می شود و مجلس «قافله عشق» به معین البکایی رشید امیری از اهواز از ساعت 20 در لشکر، بلوار قدس، پارک شهید سبحانی اجرا می شود و مجلس «عاشورا» به معین البکایی حسین حسنی از شهرستان اهواز از ساعت 20 در فاز یک پادادشهر، مسجد امام علی (ع) اجرا خواهد شد.

آخرین مجلس تعزیه روز جمعه دوم مهرماه 1400 از ساعت 21 مجلس «عاشورا» به معین البکایی رامین افشار از شهرستان اهواز در منطقه زیتون کارگری، مسجد حجت (عج) اجرا خواهد شد.

چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به دبیری مصطفی بوعذار توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با مشارکت معاونت و سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اهواز و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای ایران، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی از 1 الی 5 مهرماه 1400 در یازده نقطه کلانشهر اهواز در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد

ایده‌های خوب و لزوم توجه به تکنیک
در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد

ایده‌های خوب و لزوم توجه به تکنیک

دو عضو هیئت منتقدان دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان در نخستین کارگاه نقد و بررسی و تحلیل آثار با اشاره به ایده‌های خوب آثار از لزوم توجه به تکنیک در اجرای پانتومیم گفتند.

|

در نخستین کارگاه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان مطرح شد

استفاده سلیقه‌ای از موسیقی بومی در نمایش‌ آسیب‌زننده است
در نخستین کارگاه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان مطرح شد

استفاده سلیقه‌ای از موسیقی بومی در نمایش‌ آسیب‌زننده است

کیارش میرمحمدرضایی، مدرس موسیقی و آهنگساز فعال در حوزه هنرهای نمایشی  با بیان این‌که موسیقی می‌تواند بیان‌کننده هویت فردی و یا اجتماعی انسان‌ها باشد، گفت استفاده سلیقه‌ای و بومی از موسیقی در نمایش از آسیب‌زننده‌ترین موضوعات حوزه تئاتر است. 

|

نظرات کاربران