در حال بارگذاری ...
با اهدای لوح تقدیر توسط قادر آشنا

چراغ "شب های طولانی یلدا"  به دست خواهر شهیدان مظفر  روشن شد 

نمایش  شب های طولانی یلدا  به مناسبت هفته دفاع مقدس  و تکریم ایثار خانواده  شهدا اجرای عمومی خود را با حضور خواهر شهیدان  مظفر آغاز کرد.

به گزارش ایران تئاتر اجرای این نمایش شب گذشته با پرپایی مراسم شب چراغ برای این نمایش با حضور  قادر آشنا  مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد رضا رزاقی  مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه  مهرداد کوروش نیا مدیر مجموعه تئاتر محراب ، توحید معصومی مشاور عالی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس امیر حسین شفیعی مدیر بخش نمایش حوزه هنری ،یاسر موحد ریس بنیاد شاهنامه ، حسین پرستار  محسن بابای،حامد عقیلی ،، هنرمندان  و تماشاگران اولین اجرادر تماشاخانه سنگلج آغاز شد. 

در این مراسم پس از روشن شدن شمع شب چراغ قادر آشنا با اهدای لوح تقدیر به خواهر شهیدان مظفر خانواده این شهدا را تکریم کرد . در مقدمه متن این لوح آمده است : 

آنان همه از تبار باران بودند 
 رفتند ولی ادامه دارند هنوز ... 

برجسته ترین و ماندگارترین برهه های تاریخی هر ملّتی، یقینا مقاطعی است که فرزندان آن ملّت،  قبضه ی  غیرت را فشرده اند و برای دفاع از عزّت و شرف و  خاک و سامان خویش،  جان در چلّه ی کمانِ مردانگی و مبارزه گذاشته اند.
  در این میان و میانه،  سرافرازان شهید،  برادران مظفّر ، همچون سایرِستاره های پرفروغِ کهکشانِ شهدای عزیزمان،  هرکدام درخشان ترین سندهای ماندگاری نام این سرزمین آسمانی اند؛ که با انتخاب بزرگ خویش،  ماندن نام ایران و جاودانگی راه مکتب  و دستاوردهای انقلاب مردم این مرز و بوم مقدّس را بر ماندنِ نام خویش،  ترجیح دادند و رفتند؛  تا تمامیّتِ دین و وطن بماند.

 همچنین در ادامه متن قادر آشنا خطاب به خانواده ارجمند  و  سربلند مظفّر آورده است :
در مناسبت  گرامیداشت " هفته دفاع مقدّس "  و پاسداشت  خاطره ی مجاهدتِ  برادران ظفرمندِ مظفّر و سایر شهدای گرانقدر این سامان ، با افتخار و امتنان،  از محضر   شما یادگاران گرامی  آن برادران شهید ، برای حضور و تماشای نمایش " شب طولانی یلدا " ،   سپاسگزاری نموده و تداوم سلامتی و  سربلندی هایتان را از درگاه حضرت حق، امید می برم.

زهرا مظفر خواهر شهیدان مظفر  نیز بعد از تماشای نمایش شبهای طولانی یلدا  گفت :با دیدن اسم نمایش اصلا فکر نمی کردم که موضوع نمایش ارتباط مستقیم با دفاع مقدس و ایثار خانواده شهدا داشته باشد،که به نظر من همین موضوع می تواند عامل جذب مخاطبان جوان ما باشد.

زهرا مظفر با بیان اینکه؛ زیبایی های زیادی در دوران دفاع مقدس توسط شهیدان و رزمندگان ما رقم خورده است که بیان این رشادت ها به نسل جدید  کار بسیار مشکلی است و این انتقال تنها از طریق ابزارهای هنری  مثل نمایش  می تواند امکان پذیر باشد که نویسنده و کارگردان این نمایش به خوبی  این حس و عشق را به مخاطب انتقال دادند خواهر شهیدان مظفر در  پایان  ضمن تشکر از همه عوامل  نمایش شبهای طولانی یلدا ابراز کرد:

رزمندگان و شهدای ما  برای حفظ از میهن مان  و نظام جمهوری  اسلامی  عاشقانه جانشان را فدا کردند  و از همه علقه های دنیایی گذشتند  تا از ناموس و وطن مان دفاع کنند که این ایثار و عشق در این نمایش با واقعیت ها منطبق بود و من  از همه عزیزان و دست اندر کاران حوزه نمایش و هنر خواستارم تا برای حفظ آرمان های شهدای اسلامی و زنده نگهداشتن یاد و نام و رشادت های آن ها  به راه و مسیر خود مجدانه و عاشقانه ادامه دهند و  فرهنگ ایثار و شهامت و شهادت را در بین نسل جدید ترویج دهند.

  "شبهای طولانی  یلدا   به کارگردانی "ناصر اویژه  " و نویسندگی: "گیتا داودی  "روز ششم مهرماه   در تماشاخانه سنگلج  روشن شد . این نمایش خاطرات همسر یک رزمنده  در هشت سال دفاع مقدس را روی صحنه اورده است .

آویژه در اجرای عمومی این اثر نمایشی پویش «زنان قهرمان سرزمین‌مان» را برگزار می‌کند که طی آن در هر شب از اجرای نمایش از یک زن قهرمان ایران زمین قدردانی و تجلیل می‌شود.

عوامل این نمایش عبارت‌اند از نویسنده:گیتا داوودی،کارگردان:ناصر آویژه،بازیگران به ترتیب ورود:علی یعقوب‌زاده،ر‌ها آویژه و عباس افشاریان،طراح صحنه و لباس:سینا ییلاق بیگی،دستیار اول کارگردان و برنامه ریز:امید علیرضایی،دستیار دوم کارگردان:زهرا پاشاپور،طراح نور:حسین رودباری،دستیار طراح صحنه:محمد حسن درباغی فرد،مدیر صحنه:مبینا افراسیابی،روابط عمومی:الهام زارعی،انتخاب موسیقی،میکس و مستر:آرش سلگی،عکاسان:اختر تاجیک،سیاوش محسنی،نرگس صدیقیان،طراح پوستر و بروشور:رعنا شاکری،ساخت دکور:محمد حسن درباغی فرد،حمیدرضا نجفی،حسین نجفی و ساخت پیکره:مبینا افراسیابی عوامل نمایش «شب طولانی یلدا» را تشکیل می‌دهند.

«شب طولانی یلدا» هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در تالار سنگلج روی صحنه می‌رود.

 




نظرات کاربران