در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش « روبیک» بیان کرد:

انتقال فرهنگ دفاع مقدس در قالب هنر ماندگارتر است

کارگردان نمایش "روبیک" با بیان این که انتقال فرهنگ دفاع مقدس به وسیله هنر محسوس و ماندگار تر است ، عنوان کرد: بیان وقایع و مفاهیم از این طریق به درک عمیق تر مخاطب کمک می کند.

به گزارش ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ بهارعلی عباسی هنرمند و کارگردان بشرویه ای بابیان این‌که اثرگذاری هنر به‌مراتب از سخنرانی بیشتر است، گفت: به کمک قالب‌هایی مانند عکس، تئاتر، نمایشگاه و... در ذهن مخاطب ملکه و ماندگار می‌شود.

به گفته وی برخی وقایع فقط جنبه تاریخی دارند اما دفاع مقدس به‌جز نقش ماندگار، تزریق زندگی و حیات در تاریخ عصر حاضر است که انگیزه‌های انسانی را به‌وسیله رزمندگان فداکار و جان‌برکف به جامعه منتقل کرده است.

عباسی با اشاره به این‌که پرداختن به دفاع مقدس فقط یادآوری تاریخ نیست، تصریح کرد: همان‌طور که نمی‌توان زنده‌تر از قیام امام حسین (ع) در تاریخ موردی پیدا کرد، در خصوص دفاع مقدس نیز شجاعت و ایثارگری رزمندگان بی‌مانند بوده و قبل از موضوع ملیت و ایرانی بودن، بعد اعتقادی و مذهبی آن مطرح است.

این هنرمند بشرویه‌ای، برگزاری جشنواره‌های استانی در شهرستان‌ها را مؤثر در ایجاد انگیزه و رغبت هنرمندان مناطق مختلف استان و شناسایی استعدادها دانست و افزود: با توجه به محدودیت امکانات و تجهیزات شهرستان‌ها، شاید جشنواره با معایب و نواقصی مواجه باشد اما در جذب جوانان مؤثر است.




مطالب مرتبط

پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت
پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت

با پایان رقابت و اجرای 8 نمایش در بخش صحنه‌ای و 4 نمایش در بخش خیابانی طی مراسمی آثار و هنرمندان برتر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند و نمایش «فخرالزمان» به کارگردانی مهدی مسروری و نمایش «دودوتاچهارتا» به کارگردانی محمد نخعی در بخش صحنه‌ای به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران