در حال بارگذاری ...
دکتر اردشیر صالح‌پور به ایران تئاتراعلام کرد؛

برگزاری سمینار تخصصی نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان

دکتر اردشیر صالح‌پور، دبیر سمینار تخصصی نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک و نوجوان جبار باغچه‌بان از برگزاری این سمینار در روز ۱۸ مهرماه در شهر مرند استان آذربایجان شرقی به ایارن تئاتر خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک و نوجوان جبار باغچه‌بان که به اجرای نمایش در فضای باز و بخش نمایشنامه‌نویسی نیز خواهد پرداخت، محور فعالیت‌های خود را حول حضور شخصیت جبار باغچه‌بان در شهر مرند آغاز کرده و بر آن است که همه ساله این رویداد را در شکل ملی و بین‌المللی برگزار نماید.

در بخش سمینار ۲۷ مقاله از سوی پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت پس از اعلام فراخوان به دبیرخانه جشنواره رسیده که از سوی هیئت داوران مورد انتخاب قرار خواهند گرفت و تعدادی از این مقالات در سمینار قرائت و ارائه خواهد شد. همچنین چندین تن از استادان و صاحبنظران عرصه‌های تئاتر و تعلیم و تربیت از جمله استاد محمدرضا یوسفی نویسنده و پژوهشگر کودکان و نوجوانان، استاد مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودکان، استاد داوود کیانیان نویسنده کارگردان و پژوهشگر تئاتر در این سمینار سخنرانی خواهند داشت. دکتر احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران که نمایشنامه‌های جبار باغچه‌بان را نیز منتشر کرده دیگر سخنران این همایش سراسری است.

 اردشیر صالح پور رئیس یونیمای ایران و پژوهشگر هنر‌های آیینی و سنتی به عنوان دبیر این سمینار نیز پیرامون حضور و زندگی خدمات جبار باغچه‌بان به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

گفتنی است جبار باغچه‌بان در سال ۱۲۹۸ خورشیدی در بحبوحه جنگ جهانی وارد شهر مرند شد و در دبستان احمدیه این شهر به کار آموزگاری و تعلیم و تربیت مشغول شد. او پس از چهار سال به تبریز رفته و در آنجا فعالیت‌های خود را دنبال کرد.




نظرات کاربران