در حال بارگذاری ...
همزمان با رونمایی از پوستر نخستین دوره اعلام شد

اسامی 9 اثر راه یافته به جشنواره «مونودرام» مهاباد

با حضور رئیس اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان‌غربی و جمعی از پیشکسوتان و‌ هنرمندان از پوستر نخستین جشنواره‌ی تئاتر «مونودرام» شهرستان مهاباد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از  آذربایجان غربی،  سیامند جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره ماحصل یک دوره‌ی ۱۸ ماهه آموزش بازیگری (مقدماتی و تکمیلی) است که توسط آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی اهورا با تدریس امید خاک پور و همکاری اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد، انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان‌غربی و دفتر هنرهای نمایشی شهرستان مهاباد برگزار می‌شود.
جوانبخت افزود: از اهداف برگزاری این جشنواره می‌توان به تقویت هنرهای نمایشی شهرستان، کشف استعدادهای جدید و خلاق و همچنین حمایت و شناساندن بازیگران مستعد این عرصه اشاره کرد.
وی گفت: آثار منتخب در این جشنواره عبارتند از:

۱- «وقتی زنجره‌ها شیهه می‌کشند» نوشته: محمود خسروپرست و با بازی و ایده‌ی اجرایی: شبنم راموز

۲- «اعتراف» نوشته: برد میرمن و با بازی و ایده‌ی اجرایی: اسماعیل نبوی

۳- «آشویتس زنان» نوشته: علی صفری و با بازی و‌ ایده‌ی اجرایی: کانی پیران

۴- «قلاده برای سگ مرده ۱» نوشته: محمد چرمشیر و با بازی و ایده‌ی اجرایی: ماهان امینی آذر

۵- «قلاده برای سگ مرده۲» نوشته: محمد چرمشیر و با بازی و ایده‌ی اجرایی: کاوه خالند‌پور

۶- «قلاده برای سگ مرده ۳» نوشته: محمد چرمشیر و با بازی و ایده‌ی اجرایی: هیوا جک

۷- «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» نوشته‌: ساناز بیان و‌ با بازی و ایده‌ی اجرایی: شیرین دلپسند

۸- «کشتی گیرنده با خرس» نوشته: حسین فضل‌الهی و با بازی و ایده‌ی اجرایی: ژوان وطمانی

۹- «خاموشی دریا» نوشته‌: رضا گوران و با بازی و‌‌ ایده‌ی اجرایی: مراد شریفی
که طبق برنامه اجرا خواهند شد.

جوانبخت در پایان با بیان اینکه اجرای نمایشنامه‌های ذکر شده به صورت کامل نیست، گفت: این اجراها به صورت کوتاه (تک نفره، حداکثر ۳۵ دقیقه‌) و با هدف اجرای ایده‌‌های کارگردانی و بازیگری از تاریخ ۲۵ الی ۲۷ مهرماه سال جاری ارائه‌ خواهند شد.

سیامند جوانبخت، رییس ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم نسبت بە حمایت همەجانبە نهاد متبوع خود از هنرمندان حوزه تئاتر قول مساعد داد و گفت: هنرمندان ما در دوران کرونا بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند و با توجه به واکسیناسیون گسترده کرونا و بازگشایی سالن‌های تئاتر، از هرگونه اقدام حمایتی نسبت به فعالیت‌های آنان دریغ نخواهیم کرد. 
وی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، سالن‌های تئاتر در ایران و جهان بسته شدند و ارتباط هنرمندان حوزه تئاتر با مخاطبانشان قطع گردید. بە نظر می‌رسد بعد از این مدت، برگزاری این جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نقطه شروع خوبی برای بازگشایی تنها سالن تئاتر مهاباد و کمکی برای ازسرگیری ارتباط هنرمندان و مخاطبانشان در مهاباد و استان پس از شیوع کرونا باشد.




نظرات کاربران