در حال بارگذاری ...
معاون هنری و امور سینمایی استان خبرداد:

انتشار فراخوان سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان

 معاون هنری و امور سینمایی گیلان با اعلام فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتر استانی از فعالان عرصه نمایش استان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

 به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گیلان، سید امیر مصباح اظهار داش :این جشنواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی گیلان و به منظور رشد ،گسترش و ساماندهی هنر تئاتر در آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.
وی افزود: رشد و توسعه فعالیت های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش ،بومی سازی ظرفیت های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان ،استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از اهداف جشنواره یاد شده است.
مصباح ، انتخاب موضوع سی و سومین جشنواره تئاتر استانی را آزاد عنوان و اضافه کرد :موضوعات مرتبط با شعار سال ،کرونا و کاهش آسیب های اجتماعی ،شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده ،موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر بومی ، منطقه ای و ایرانی و اسلامی در اولویت هستند.
معاون هنری و امور سینمایی گیلان با بیان اینکه هرگونه تصمیم گیری در خصوص تغییر در برگزاری جشنواره با نظر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا است، بیان کرد: متقاضیانن می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه نمایند. گیلان با پیشینه غنی در هنر نمایش ، دارای ۳۲ گروه رسمی تئاتر است.

 

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی‌حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی‌حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی‌حسین، عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در مورد معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران