در حال بارگذاری ...
رئیس شورای سیاست گذاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان

هدف از برگزاری جشنواره استانی شکل گیری اجراهای عمومی برای مردم است

دومین جلسه شورای سیاست گذاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور اعضای شورای سیاست گذای این دوره از جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، دومین جلسه شورای سیاست گذاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور ناصر چنانی رئیس شورای سیاست گذاری و دبیر جشنواره، نسرین بیگدلی رئیس اداره هنری و عضو شورای سیاست گذاری، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی و عضو شورای سیاست گذاری، ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و عضو شورای سیاست گذاری، حمیدرضا سالاروند عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و عضو شورای سیاست گذاری، علی بنائیان عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و عضو شورای سیاست گذاری، نادر شریفی عضو شورای سیاست گذاری جشنواره و سیاوش طیب طاهر مشاور دبیر رپرتوار تئاتر صحنه ای خوزستان جان روز سه شنبه 27 مهرماه 1400 ساعت 10 در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و هفته وحدت گفت: برای برگزاری این دوره از جشنواره افق های اجرایی جشنواره در نشست قبلی مطرح شد و با توجه به شرایط موجود این دوره از جشنواره همانند دوره قبل به صورت مجازی برگزار خواهد شد که شرایط آن در جلسه ی بعدی مورد گفت و گو قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره تصریح کرد: برنامه داریم که جشنواره سی و سوم را به گونه ای برگزار کنیم که همه ی توان و تمرکز ما بر کیفیت بالای آثار برگزیده باشد.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان در اداره اظهار کرد: مسیر اجراهای عمومی برای جشنواره، رپرتوار تئاتر صحنه ای خوزستان جان خواهد بود و هدف اصلی ما از برگزاری شکل گیری اجراهای عموم آثار نمایشی برای مردم و مخاطبین است.

در ادامه این جلسه محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ضمن ارائه گزارشی از رپرتوار تئاتر صحنه ای خوزستان جان گفت: 23 اثر نمایشی در مرحله انتخاب متون تایید شدند که تا نیمه آبان ماه و در مرحله دوم این تعداد به 15 اثر و با دیدن فیلم کامل آثار در اوایل آذرماه این تعداد به 8 تا 10 اثر نمایشی خواهد رسید که این تعداد اجراهای عمومی خود را با حمایت مالی این رپرتوار انجام خواهند داد.

در بخش دیگری از این نشست سیاوش طیب طاهر مشاور دبیر رپرتوار تئاتر صحنه ای خوزستان جان ضمن بیان نکات فنی برگزاری این رپرتوار گفت: در این رپرتوار کارگردانان آثار نمایشی پذیرفته شده باید فرم های تحلیل نمایشنامه، شیوه اجرایی و ... را تکمیل و در اختیار شورای رپرتوار قرار داده و در روند تولید ضمن گرفتن مشاوره های لازم، فیلم اثر نمایشی خود را به دبیرخانه رپرتوار تحویل نمایند.

در ادامه این جلسه ساسان شکوریان نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ضمن ارائه گزارش آثار ثبت نامی و متقاضی شرکت در جشنواره گفت: 35 اثر نمایشی در سایت جشنواره ثبت نام کرده و متقاضی شرکت در سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان هستند که از این تعداد 13 اثر نمایشی با آثار رپرتوار تئاتر صحنه ای خوزستان جان مشترک هستند.

ساسان شکوریان اظهار کرد: با توجه به اینکه تالارهای نمایشی استان به تازگی بازگشایی شده اند و طبق رصد گروه های متقاضی شرکت در جشنواره، تعداد زیادی از گرو های استان در مراحل آغازین تولید نمایش ها هستند و ضرورت دارد که زمان برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان با نظر شورای سیاست گذاری و دبیر محترم به زمان عقب تری جابجا شود تا گروه های نمایشی بتوانند تولیدات با کیفیتی را برای حضور در جشنواره سی و سوم ارائه نمایند.

نادر شریفی عضو شورای سیاست گذاری جشنواره سی و سوم گفت: با توجه به شیوه برگزاری جشنواره پیشنهاد می دهم بازبینی و داوری های جشنواره به صورت حضوری برگزار گردد.

حمیدرضا سالاروند عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره گفت: با توجه به برگزاری جشنواره در سال گذشته به صورت مجازی، امسال شیوه اجرایی جشنواره متفاوت باشد و با توجه به شرایط کرونا در استان خوزستان در نزدیکی ایام جشنواره نسبت به شیوه برگزاری آن تصمیم گیری شود.

سالاروند در ادامه اظهار کرد: لازم است زمان برگزاری جشنواره به تعویق بیافتد و هچنین اعضای ستاد اجرایی جشنواره مشخص و احکام صادر گردد.

علی بنائیان عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره نیز گفت: با توجه به اینکه صحبت های کاملی توسط اعضای شورا مطرح گردید، پیشنهاد بنده این است بازبینی و داوری ها به صورت حضوری باشد و همچنین مسئولیت های ستاد اجرایی جشنواره مشخص شود.

در ادامه نسرین بیگدلی رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: طبق اعلام امور استان های اداره کل هنرهای نمایشی آخرین زمان برگزاری جشنواره هفته اول آذرماه اعلام شده که باید مسئله تاریخ برگزاری جشنواره هر چه زودتر مشخص گردد.

در پایان این جلسه مقرر گردید مواردی از جمله تعداد نهایی گروه های متقاضی در جشنواره و زمان برگزاری جشنواره مشخص گردد و جلسه سوم هفته آینده با حضور کامل اعضای شورای سیاست گذاری برگزار گردد.




مطالب مرتبط

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران