در حال بارگذاری ...
در جلسه هم‌اندیشی با هنرمندان رخ داد

تقدیر انجمن هنرهای نمایشی استان قم از هنرمندان تئاتر خیابانی

پنج گروه نمایش خیابانی شرکت کننده در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان استان قم و گروه تئاتر خیابانی " انتخاب " توسط انجمن هنرهای نمایشی استان قم مورد تقدیر قرار گرفتند.

‌به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قم، نشست هم اندیشی هنرمندان تئاتر استان و هیات مدیره‌ی انجمن هنرهای نمایشی روز پنج شنبه بیست و نهم مهرماه در سالن چهارسوی تالار فرهنگ و هنر شهر با حضور نمایندگان گروه‌های نمایشی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مرتضی عقیقی مسئول دبیرخانه بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم،هدف از برگزاری این جلسه را دیدار صمیمی و شنیدن نظرها،پیشنهادها و انتقادهای هنرمندان درباره فعالیتهای انجمن و برگزاری جشنواره استانی عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود که برگزاری این گونه جلسات به پیشرفت تئاتر استان،کمک قابل توجهی داشته باشد.

در ادامه‌ی این نشست،هنرمندان تئاتر صحنه‌ای و خیابانی بر لزوم تشکیل این گونه جلسات در فواصل نزدیک و کمک به همدلی و مشارکت جمعی در زمینه توسعه تئاتر استان قم تاکید نموده و خواستار پیگیری مطالباتشان در زمینه‌های آموزشی،تولید و اجرای عمومی،نحوه برخورد شورای نظارت در مراحل بازخوانی و بازبینی،جوان گرایی در حوزه انتخاب و داوری آثار بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر،افزایش کمک هزینه‌ی اجرای گروه‌های نمایشی و... شدند.

سپس علی فرحناک مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ضمن تشکر از حضور هنرمندان در این جلسه،در مورد سوالات و مباحث مطرح شده توسط هنرمندان توضیحاتی را ارائه نمود و افزود:برخی مشکلات موجود و توقعات و انتقادات هنرمندان به انجمن هنرهای نمایشی،نتیجه عدم اطلاع کافی از جایگاه‌های تعریف شده‌ی قانونی انجمن،شورای نظارت و شورای سیاست گذاری تئاتر استان است که هریک وظایف و اختیارات مشخص و قانونی خود را دارند و دخالت در امور یکدیگر برایشان مقدور نیست.

دبیر بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم در ادامه افزود:علیرغم کاهش بودجه جشنواره امسال نسبت به دوسال قبل و افزایش هزینه‌های برگزاری،تلاش شده است تا با صرفه جویی بیشتر در سایر امور،کمترین کاهش بودجه در حوزه‌ی کمک هزینه‌ی گروههای شرکت کننده انجام پذیرد و در حوزه جوایز نیز کاهشی نداشته باشیم.هرچند می‌دانیم این مبالغ در جهت کمک به گروههای نمایشی بسیار ناچیز است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور هنرمندان و جوانان آینده ساز تئاتر قم،شاهد درخشش هنرمندان تئاتر استان در این جشنواره و سطوح بالاتر باشیم.

درپایان این جلسه با حضورهنرمندان تئاتر،از گروه‌های نمایشی خیابانی شرکت کننده در جشنواره افلاکیان استان قم و گروه نمایش خیابانی «انتخاب» که در سطح استان به اجرای عمومی آثارشان پرداخته بودند،با اهدای هدیه نقدی تقدیر شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است
گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند، هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم معرفی شدند

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم معرفی شدند

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم از 24 تا 27 آبان برگزار شد و با آرای هیئت داوران، در بخش صحنه‌ای سه نمایش «مجلس پنبه‌زنی»، «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» و «ترنا» و در بخش خیابانی سه نمایش خیابانی و محیطی «نا»، «کوارتت» و «۱۹۶.۸۳۷» به جشنواره منطقه‌ای تئاتر ...

|

نظرات کاربران