در حال بارگذاری ...
به منظور تقدیر از هنرمندان فعال در بخش نمایش های مذهبی و تعزیه

نخستین همایش «دلسوختگان شاه عشق» در گرگان برگزار شد

نخستین همایش «دلسوختگان شاه عشق» به دبیری عباس محمدی به منظور تشویق و تقدیر از هنرمندان فعال در بخش نمایش های مذهبی و تعزیه در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، عصر پنجشنبه 22 مهر 1400 به همت بسیج هنرمندان گرگان و با همکاری گروه مهدیه تهران و گروه تئاتر نقاب، نخستین همایش «دلسوختگان شاه عشق» به دبیری عباس محمدی به منظور تشویق و تقدیر از هنرمندان فعال در بخش نمایش های مذهبی و تعزیه در گرگان برگزار شد.

عباس محمدی،سرپرست و کارگردان گروه تعزیه نینوا،کارگردان و عضو هسته مرکزی گروه تئاتر نقاب و مدیر کانون بسیج هنرمندان گرگان به عنوان دبیر این رویداد در این خصوص گفت :فعالیت‌های هنری خصوصا هنرهایی که به شکل زنده و با حضور مخاطب ارائه می‌شود مانند تئاتر و تعزیه،نزدیک به دوسال به علت محدودیت‌های کرونایی دچار توقف اجباری شده بود که الحمدالله به لطف پروردگار در محرم امسال به همت هنرمندان بسیجی شاهد اجرای نمایش‌های مذهبی و تعزیه توسط این عزیزان بودیم.

وی افزود : بسیج هنرمندان از این اقدام جامعه هنر بسیار خرسند است و به منظور تقدیر و تشویق از این عزیزان که در شرایط سخت و دشوار تلاش کردند و با عشق برای سالار شهیدان اقامه عزا نمودند،تصمیم به برگزاری نخستین همایش دلسوختگان شاه عشق گرفته شد که به حمدالله با حضور پیشکسوتان عرصه نمایش و هنرمندان جوان برگزار شد. در این مراسم هنرمندان بسیجی و فعال این بخش از دست پیشکسوتان هنر استان تقدیرنامه دریافت کردند.امید است در سال‌های آتی شاهد حضور گسترده‌تر هنرمندان برای هر چه باشکوه‌تر برپا شدن نمایش‌ها و تعزیه‌های مذهبی باشیم.

سید علی اکبر حسینی،علی سهرابیان،الله قلی نظری،علیرضا پورمحمد،مظاهر حسام،حسن رجب پور و نورمحمد اسکندری از پیشکسوتان نمایش‌های مذهبی و تعزیه گرگان در این مراسم حضور داشتند. همچنین در این برنامه یادی از جای خالی احمد مرادی و سید حمزه حسینی از هنرمندان فقید عرصه تعزیه شد.

در این همایش از ۱۱ گروه فعال عرصه نمایش‌های مذهبی و تعزیه سطح گرگان دعوت شد و از برخی هنرمندان خصوصا هنرمندان خردسال تقدیر به عمل آمد.

نخستین همایش «دلسوختگان شاه عشق» عصر پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در سرای نقاب شهر گرگان برگزار شد.




مطالب مرتبط

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

اسماعیل مجللی پژوهشگر تعزیه، شبیه‌خوان و پژوهشگر استان مرکزی می‌گوید تشکیلات فعلی هنرهای نمایشی در قالب اداره کل فقط می‌تواند مجموعه‌ای در حد یک استان را مدیریت کند و امکانات لازم را برای مدیریت کلان کشور ندارد درحالی‌که تعزیه در تمام استان‌ها ساری و جاری است و بیشتر از ...

|

گفت‌وگو با ابوالفضل میرزااحمدی، شبیه‌خوان حاضر در «سوگواره یاس»

در محوطه باز تئاتر شهر، هر مجلس تعزیه‌ای را نمی‌توان اجرا کرد
گفت‌وگو با ابوالفضل میرزااحمدی، شبیه‌خوان حاضر در «سوگواره یاس»

در محوطه باز تئاتر شهر، هر مجلس تعزیه‌ای را نمی‌توان اجرا کرد

ابوالفضل میرزااحمدی، شبیه‌خوان پیشکسوت با بیان اینکه در محوطه باز تئاتر شهر نمی‌توان هرنوع تعزیه‌ای را اجرا کرد، گفت مخاطبان در مکان‌های عمومی، به مجالسی که بُعد نمایشی آن‌ها پُررنگ است، بیشتر جذب می‌شوند.

|

گفت‌وگو با داور واقعه‌خوانی جشنواره میراث فرهنگی

بهزاد فراهانی: نمایش ایرانی، میراث ناملموس این سرزمین است
گفت‌وگو با داور واقعه‌خوانی جشنواره میراث فرهنگی

بهزاد فراهانی: نمایش ایرانی، میراث ناملموس این سرزمین است

بهزاد فراهانی، نویسنده، بازیگر، کارگردان تئاتر و داور بخش واقعه‌خوانی دومین جشنواره میراث فرهنگی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مدون و ساماندهی‌شده برای ادامه حضور بخش‌های نمایشی در این رویداد هنری گفت نمایش ایرانی میراث ناملموس این سرزمین است.

|

نظرات کاربران