در حال بارگذاری ...
معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مطرح کرد؛

فراخوان اعلام نامزدی انتخابات انجمن هنرهای نمایشی گیلان

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان اعلام نامزدی در انتخابات هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گیلان، سید امیر مصباح با اشاره به  پیش رو بودن برگزاری دور جدید انتخابات انجمن هنرهای نمایشی گیلان، اظهار کرد: انجمن هنرهای نمایشی یکی از فعال‌ترین انجمن‌های هنری گیلان است.

وی با بیان اینکه گیلان در حال حاضر دارای ۳۸ گروه نمایشی ثبت شده است،افزود:تا قبل از کرونا طی طول سال شاهد تولید و اجرای نمایشی‌های بسیاری توسط هنرمندان عرصه نمایش استان بودیم.

فرصت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات انجمن هنرهای نمایشی تا ۱۰ آبان‌ماه

معاون امور هنری و سینمایی گیلان با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به حضور در این انتخابات فقط تا دهم آبان‌ماه جاری فرصت دارند تا اعلام نامزدی کنند،گفت:تنها اعضای هسته مرکزی(هیئت مدیره)گروه‌های دارای پروانه نمایش می‌توانند به عنوان نامزد انتخابات ثبت‌نام کنند.

مصباح ادامه داد:ثبت‌نام کنندگان باید با ارائه مدارک شناسایی و رزومه فعالیت،برای ثبت‌نام و انجام مراحل تأیید صلاحیت فردی به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی(کارشناس مسئول نمایش)و یا دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات انجمن هنرهای نمایشی هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود،تصریح کرد:هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی گیلان دارای پنج عضو اصلی و یک بازرس است.

ثبت انجمن‌های نمایشی به عنوان مؤسسات فرهنگی هنری استانی

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه بعد از برگزاری این دوره از انتخابات اقدامات لازم برای ثبت این انجمن به عنوان مؤسسه فرهنگی هنری استانی انجام می‌شود،ادامه داد:این تغییر شکل فعالیت انجمن‌ها به واسطه تغییرات و بازنگری‌های انجام شده در اساسنامه است.

مصباح ادامه داد:از اواخر دهه ۸۰ انجمن‌های نمایش به‌صورت انجمنی منحل و مؤسسه‌ای در تهران با عنوان مؤسسه فرهنگی هنری انجمن هنرهای نمایشی ایران تشکیل شد و این مؤسسه در سطح استان‌ها زیرمجموعه‌هایی دارد و در دو سال اخیر نیز صحبت‌هایی برای ثبت جداگانه زیرمجموعه‌های استانی به‌عنوان مؤسسه انجام شده است.

 دفتر مبارک یونیمای گیلان عضوگیری می‌کند

وی در ادامه به فراخوان عضوگیری برای دفتر مبارک یونیما(اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی)در استان گیلان اشاره و اضافه کرد:دفتر نمایندگی این اتحادیه در استان گیلان فعالیت خود از حدود دو سال پیش آغاز کرده است.

مصباح با اشاره به اینکه این فراخوان برای عضوگیری جدید و تکمیل و تعیین تکلیف عضویت اعضای قدیم است،گفت:هر ساله کارگاه‌های آموزشی بسیاری توسط این اتحادیه برگزار می‌شود که اعضا می‌توانند از مزایا و تخفیفات این کارگاه‌ها بهره مند شود.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در صورت برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف اعضای این اتحادیه از حمایت‌های لازم برخوردار خواهد شد،افزود:مهلت تحویل مدارک برای عضویت در مبارک یونیمای گیلان تا ۱۵ آبان‌ماه جاری تعیین شده است.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران