در حال بارگذاری ...
طی بیانیه‌ای از سوی هیات انتخاب سی وسومین دوره معرفی شدند

آثار راه یافته به جشنواره تئاتر استانی هرمزگان

هیات انتخاب جشنواره تئاتر استانی هرمزگان، پنج اثر را بصورت مستقیم پذیرفته و پنج اثر را بصورت مشروط به دبیرخانه جشنواره اعلام کرده اند

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از هرمزگان، از میان ۲۰ اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره تعداد ۱۷ اثر نمایشی مورد ارزیابی قرارگرفت و ۲ اثر از رودان و یک اثراز میناب به دلیل آماده نبودن اعلام انصراف کردند.

هیات انتخاب آثار سی و سومین جشنواره تئاتر استانی هرمزگان متشکل از فریده گرمساری، مجید سرنی زاده، علیرضا زارعی و کاظم قنبری، به مدت چهار روز آثار نمایشی را مورد ارزیابی و بررسی قراردادند و نتیجه را در قالب بیانیه‌ای  اعلام کردند.

جشنواره از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ آبان ماه دربندرعباس در محل پلاتو آفتاب برگزار می شود و در صورت بهبود وضعیت کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرای حضور تماشاگران خواهد بود.

در بیانیه هیات انتخاب سی وسومین جشنواره تئاتراستان هرمزگان آمده‌است:

بنام خداوند هنر و زیبایی

جشنواره تئاتر استانی به عنوان ریشه دارترین رویداد هنری استان همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و تلاش هنرمندان تئاتر استان از پارسیان،بستک،حاجی آباد،هرمز،میناب،رودان و بندرعباس در ایستگاه سی و سوم با وجود بحران جهانی ناشی از همه گیری بیماری شایسته تقدیر بود. با این وجود متاسفانه کیفیت بسیاری از کارها مطلوب نبود که می‌طلبد با وجود آگاهی گروه‌ها از برگزاری هر ساله جشنواره با برنامه ریزی در طول سال آثار خود را تمرین نمایند. شورای انتخاب سی و سومین جشنواره تئاتر استان پس از بررسی فنی آثار متقاضی و در نظر گرفتن شرایط بحرانی جهانی،تعدادی اثر را بصورت مستقیم و تعدادی را بصورت مشروط به دبیرخانه جشنواره معرفی می‌نمایند و چند نکته را به شرح زیر یادآور می‌شوند.

  1. به کارگردانان با تجربه استان توصیه می‌کنیم در دام تکرار نیافتاده و توجه بیشتری به نوآوری و خلاقیت‌های بدیع معطوف دارند.
  2. هنرمندان جوان و تازه کار را به یادگیری عمیق‌تر و مداوم و همچنین مطالعه و دیدن آثار حرفه‌ای تئاتر توصیه می‌کنیم.
  3. حضور آثاری از هنرمندان پارسیان،بستک و هرمز با بازیگرانی مستعد نوید بخش تولید آثاری با کیفیت در آینده است و بدینوسیله به مدیران فرهنگی و ریاست انجمن هنرهای نمایشی توصیه می‌کنیم با اعزام کارگردانان حرفه‌ای و یا فراهم نمودن فرصت آموزش کارگردانی برای هنرمندان شهرستان‌ها،تولید آثار با کیفیت را تضمین نمایند.
  4. به انجمن هنرهای نمایشی توصیه می‌شود در صورت تمایل کارگردانان آثاری که موفق به راهیابی به جشنواره نشده‌اند،با اعزام مشاوران فنی مورد حمایت قرار گیرند تا اجرای عموم داشته باشند.
  5. آثار پذیرفته شده بصورت مشروط،حداقل ده روز پیش از جشنواره مجددا بازبینی می‌شوند و پس از آن نتیجه نهایی پذیرش آنها اعلام می‌شود.
  6.  
  • به گزارش ایران تئاتر نمایش‌های منتخب به شرح ذیل به دبیرخانه جشنواره اعلام شدند:
  •  
  • «دکتردوال پا» نویسنده وکارگردان مهران محمودزاده ازشهرستان ازحاجی آباد
  • «قربانگاه »نویسنده عمادالدین رجبلو و کارگردان رضا آزاد دریایی ازبندرعباس
  • «شب نهم » نویسنده علی رضایی و کارگردان علیرضا درویش نژاد ازمیناب
  • «کابوس نامه اهل هوا»نویسنده وکارگردان علیرضا داوری ازبندرعباس
  • «فاعل » نویسنده وکارگردان کورش سلمانی ازبندرعباس
  • «قاره درقاره »نویسنده خالدرحیمی و کارگردان علی رحیمی ازمیناب،مشروط به اصلاحات
  • «کیکنگ » نویسنده وکارگردان ام البنین جایباش ازبندرعباس،مشروط به اصلاحات
  • «غرمپشا وکشتن چراغ»نویسنده ابراهیم پشت کوهی و کارگردان محمدسلامتی از جزیره هرمز،مشروط به اصلاحات
  • «قبل از شروع با من حرف بزن » نویسنده وکارگردان مصیب داوری از رودان،مشروط به اصلاحات
  • «آن طالب »نویسنده وکارگردان رضا جوشعار ازبندرعباس،مشروط به اصلاحات

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران