در حال بارگذاری ...
به کارگردانی و نویسندگی احسان محمدیان

«پیشانی‌بلند» در منطقه عشایر نشین سربیشه اجرا شد

نمایش «پیشانی‌بلند» به کارگردانی و نویسندگی احسان محمدیان در روستاهای مرزی منطقه عشایر نشین شهرستان سربیشه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ این نمایش با موضوع اعتیاد، هفتم، هشتم و نهم آبان ماه جاری در روستاهای گلو باغ، تجشگ، درح، استخردراز، باغ خواجه، کلاته شیر و علی هدیه و همچنین در شهرستان سرایان اجرا شد.

شایان‌ذکر است؛ با توجه به این‌که موضوع مواد مخدر در مناطق مرزی خراسان جنوبی به دلیل همسایگی با کشور افغانستان اهمیت بیشتری دارد و همچنین مردم این مناطق به دلیل محرومیت و کم برخورداری،بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی خصوصا مواد مخدر قرار می‌گیرند،روستاهای مذکور برای اجرای این برنامه هنری انتخاب شدند.

پس از اجرای نمایش،دوره آموزشی و ارائه مشاوره به مردم منطقه توسط احسان محمدیان کارگردان «پیشانی‌بلند» و دانش‌آموخته رشته آسیب‌های اجتماعی گرایش مواد مخدر برگزار شد.

گفتنی است؛ علاوه بر استقبال بالای کودکان و بانوان هر منطقه از اجرای نمایش،دوره‌های آموزشی برگزارشده نیز با بازخوردی بسیار خوبی روبرو بودند.

لازم به ذکر است؛ در نمایش «پیشانی‌بلند» زهرا شبان و مهناز امیرآبادی زاده به‌عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداختند و از عوامل اجرایی نیز می‌توان به ثمین شهریاری به‌عنوان گریمور، سید علیرضا سیدی به‌عنوان دستیار کارگردان و محسن ضیاء و کیان محمدیان به‌عنوان عوامل صحنه اشاره کرد.




مطالب مرتبط

پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت
پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت

با پایان رقابت و اجرای 8 نمایش در بخش صحنه‌ای و 4 نمایش در بخش خیابانی طی مراسمی آثار و هنرمندان برتر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند و نمایش «فخرالزمان» به کارگردانی مهدی مسروری و نمایش «دودوتاچهارتا» به کارگردانی محمد نخعی در بخش صحنه‌ای به جشنواره منطقه‌ای ...

|

دیدار کاظم نظری با اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های نمایشی خراسان جنوبی

دیدار کاظم نظری با اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های نمایشی خراسان جنوبی

کاظم نظری، در سفر به بیرجند، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های هیئت‌مدیره انجمن نمایشی خراسان جنوبی، وعده داد که در راستای حل مشکلات و رفع موانع هنر نمایش در این استان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

|

نظرات کاربران