در حال بارگذاری ...
شهردار مشگین شهر تاکید کرد:

نقش هنر در هدایت افکار عمومی

شهردار مشگین شهر در نشست با اعضای ستاد برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر، گفت: هنر و رسانه می تواند در هدایت افکار عمومی به سمت رشد نقش مردم موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان اردبیل،نشست اعضای ستاد برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر با شهردار این شهر برگزار شد. در این نشست جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین شهر با اشاره نقش و جایگاه هنر و هنرمندان شهرستان گفت:فرهنگ و هنر جایگاه مهمی در ملت‌ها دارد و در حقیقت معیار ارزیابی هرملتی با فرهنگ و هنر آن ملت است. وی افزود:به لطف الهی،بستر سازی خوبی در حوزه فرهنگ و هنری فراهم شده است و هنرمندان بعنوان سرمایه بزرگ جامعه می‌توانند با نقش آفرینی در رشد اعتلای فرهنگ غنی ایران اسلامی و حل مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان کمک کنند. وی از شهردار مشگین شهر،خواستار تقویت بخش فرهنگی حوزه شهرداری و عنایت جدی از اصحاب فرهنگ و هنر و بخصوص تعیین تکلیف سینماآزادگان شهرستان شدند.

شهردارمشگین شهر با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره تئاتر در مشگین شهر،گفت:متاسفانه در احداث پروژهای شهرداری به پیوست فرهنگی آن توجهی نشده است و باید در توسعه فرهنگ عمومی و آموزش شهروندان در مشارکت دهی و ایفای نقش و مسئولیت پذیری آحاد مردم تلاش کنیم و در این هدف،هنر و رسانه می‌تواند در هدایت افکار عمومی به سمت رشد نقش مردم موثر باشد.

وی در ادامه به موضوع سینما آزادگان اشاره و تصریح کرد:قطعا بلاتکلیفی سینما صدمات زیادی ازجمله بعد اجتماعی دارد لذا لازم است با برنامه ریزی تلاش کنیم از مجموعه سینما با کاربری چند منظوره،آنرا تبدیل به خانه فرهنگ و محل آموزش مردم در ابعاد مختلف و موزه مردم شناسی کنیم و در اختیار هنرمندان عزیز قرار دهیم

در پایان نشست،بهمن خادم مسجد دبیر ششمین جشنواره تئاتر شهرستان با اشاره به ظرفیت‌های تئاتر و تاثیر اجتماعی آن در ابعاد مختلف خواستار حمایت جدی شهردار جهت برگزاری باشکوه جشنواره شد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران