در حال بارگذاری ...
از سوی دبیر سی و سومین دوره

هیات داوران جشنواره تئاتر استانی هرمزگان معرفی شدند

دبیر سی سومین جشنواره تئاترهرمزگان طی احکامی جداگانه اشکان خیل نژاد، یوسف باپیری و آزاده صمدی را به عنوان اعضای هیات داوران سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از هرمزگان، حسین کریمی گفت: اشکان خیل نژاد، یوسف باپیری و آزاده صمدی داوران سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان هرمزگان خواهند بود که از دوشنبه 17 آبان ماه در پلاتو آفتاب بندرعباس آغاز می شود و پنجشنبه 20 آبان ماه اختتامیه آن در تالار آوینی بندرعباس خواهد بود.

کریمی در خصوص سوابق هنری داوران تصریح کرد:اشکان خیل نژاد طراح،بازیگر،مدرس و کارگردان تئاتر ایران است. وی از ابتدای دههٔ ۹۰ همراه با یوسف باپیری،نوید محمدزاده،هوتن شکیبا و آرمان کوچکی گروه تئاتر تازه را شکل داده‌است. با اجراهای نخست خود در تئاتر مولوی و عضویت در حلقهٔ تئاتر دانشگاهی توانست به عنوان کارگردان به تئاتر حرفه‌ای ایران معرفی شود. وی پس از فراغت از تحصیل از دانشگاه تربیت مدرس،در کنار کار تئاتر و فیلمسازی به تدریس در دانشگاه‌ها و اموزشگاه معتبر هنری پرداخت. او هم‌چنین به عنوان بازیگر و گروه کارگردانی سابقهٔ همکاری با هنرمندانی چون دکتر علی رفیعی،داوود رشیدی و محمد یعقوبی را داراست.او همچنان کارگردان،دراماتورژ و طراح نمایش‌های:«بالاخره این زندگی مال کیه؟»،«پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد»،«پردهٔ سوم؛ صحنهٔ چهارم»(پروژهٔ هملت؛ شکسپیر)«،»پسران تاریخ" می‌باشد و نگارش و تحقیق چندین مقاله میان رشته¬ای حوزه تئاتر در نشریات و فصلنامه های معتبر ایران، از دیگر فعالیت های ایشان است.

کریمی سوابق یوسف باپیری را چنین برشمرد: او طراح،مدرس و کارگردان تجربه گرای تئاتر ایران است. یوسف باپیری یکی از اعضای گروه تئاتر «تازه» است وازجمله کارگردانان‌های نوگرا و نوجوی تئاتری است که سبک و شیوه کاریش وبازی گرفتن از بازیگرانش،موجب شده شیوه کارگردانی اش متفاوت به نظربرسد. با پیری درمرگ هوتن با استفاده از نمایش نامه مرگ یزدگرد بهرام بیضایی،جهان اثررا به واسطه شخصیت‌ها دهم می‌ریزد. درهرسه نمایش‌های آخرپاپیری(ویرانی،کامنت و مرگ هوتن)یک گروه تئاتری روی صحنه در حال تمرین برای اجرای نمایش هستند که درنهایت به دلیل بروز مشکلاتی این نمایش‌ها اجرا نمی‌شود. هر کدام هم یک موضوع مستقل دارند. یوسف باپیری یکیاز کارگردانان فعال کشور در زمینه تئاتر مستند است. باپیری کارگردانی نمایش‌های:«کامنت»،«مرگ هوتن»،«فتوحات گلشیری»،«پردهٔ سوم؛ صحنهٔ چهارم»(پروژهٔ هملت؛ شکسپیر)" و... را در کارنامه هنری خود دارد.

وی همچنان افزود:آزاده صمدی بازیگر تئاتر،تلویزیون وسینمای ایران است که کارنامه درخشانی در زمینه بازیگری دارد. صمدی یکی از چهره‌های مطرح سینمایی کشور است که در چندین سریال تلویزیونی نیز ایفای نقش نموده است و جایزه بهترین بازیگری زن را از جشنواره فیلم فجر نیز در کارنامه خود دارد.

کریمی در خصوص سوابق نمایشی آزاده صمدی گفت:بازی در نمایش‌های:«آن دیگری»،«نمایش بداهه»،«رؤیای یک شب نیمه تابستان»،«بدون تماشاگر»،«زبان اصلی»،«نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه»،«آیس لند»،«پنج ثانیه برف»،«و؛ و »wow،«بالاخره این زندگی مال کیه؟»،P"2"، "یک کلیک کوچولو"، "روایت ناتمام یک فصل معلق"، "پرفورمنس بی انتخاب"، "مشروطه بانو"،"بی شیر و شکر"، "دریا روندگان"، از جمله سوابق تئاتری‌شان است.




نظرات کاربران