در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه دوازهمین دوره

داوران بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره مرصاد جشنواره معرفی شدند.

از سوی سعید نوروزی دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد؛ رحمت امینی، شهرام کرمی و محسن عظیمی به عنوان داوران بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه، طی احکامی جدا از طرف دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد؛ رحمت امینی، شهرام کرمی و محسن عظیمی به عنوان داوران بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره معرفی شدند.

رحمت امینی؛ نمایشنامه نویس، پژوهشگر، کارگردان تئاتر و عضو هیأت علمی و مدیر گروه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران می باشد. وی متولد ۱۳۵۰ در ورامین و ساکن تهران است. وی دانش آموخته ی دکتری مطالعات عالی هنر از دانشگاه تهران می باشد. تالیف کتاب هایی چون " اولین کتاب بازیگری من "، مقدمه ای بر تئاتر"، "تئاتر پداگوژیک و... را در کارنامه هنری خود دارد.

 شهرام کرمی فارغ التحصیل رشته هنرهای نمایشی در مقطع کارشناسی ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی و همچنین دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که تاکنون آثار مختلفی را به عنوان نویسنده و کارگردان منتشر و اجرا کرده است.

 نمایشنامه‌های «شب تار کاهگل نشینان» و «دیوار» و «بلوط های تلخ» و «پوتین های عموبابا» و «پوکه‌های برنجی»  و «چه کسی سهراب را کشت؟» و «نامه‌های شرجی» و «خروس می‌خواند» و «مردی برای همیشه» و «شکار بزرگ شنبه»  و..... از مهمترین آثاری نمایشی این هنرمند است. آخرین اثر این نویسنده و کارگردان با مضمون مقاومت نمایشنامه «کاش جای این همه استخوان لب‌هایت برمی‌گشت» است که سال گذشته توسط نشر عنوان و با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد.

محسن عظیمی نیز از داوران این جشنواره می­باشد. وی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر است .

عظیمی متولد 1358 در صحنه و اکنون ساکن تهران است. آغاز فعالیت وی در زمینه ی تئاتر به شکل تجربی از سال ۱۳۷۵ در کانون فرهنگی، پرورشی شهرستان صحنه زیر نظر  سیدحجاب الهامی بوده است.

عظیمی نویسنده­ ی نمایشنامه هایی چون " همیشه خیلی زود دیر می‌شه"، "خط سوم"، "نطفه"، " تو فقط آن گل سرخ را می‌خواستی همین"، "یک گربه، یک ماهی"، " هاری"، " ژان"، "آجر" و... می­باشد.

 

یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد به دبیری سعید نوروزی  در شهرستان اسلام آباد برگزار می­شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران