در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان :

تئاتر استان ایلام دوباره رونق می‌گیرد

عمران خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: دو همایش و یک جشنواره استانی در آبانماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از ایلام،عمران خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ضمن بازدید از انجمن هنرهای نمایشی استان و گروه‌های مشغول به تمرین،از روند ساماندهی وضعیت این انجمن اطلاع یافت.
وی ضمن تقدیر از انجمن نمایش استان به جشنواره‌ها و همایش هایی که طی آبان ماه برگزار می‌شوند اشاره کرد و گفت:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و انجمن هنرهای نمایشی _شعبه ایلام با حمایت کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره ۳۰۰۰شهید استان ایلام،همایش تئاتر خیابانی ویژه ایثار و شهادت را در همین ماه برگزار می‌کند.
خودآموز بیان کرد:پس از یک دوره تعطیلی جشنواره تئاتر استان ایلام،خوشبختانه امسال سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر ایلام با نکوداشت استاد علی باسره در راستای ارتقای جایگاه و اهمیت هنر نمایش در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و با هدف ایجاد انگیزه در هنرمندان و بالا بردن سطح کیفی آثار نمایشی استان،با توجه به تعطیلی مکرر اجراهای عمومی و به تبع آن عدم رغبت برای تولید اثر این جشنواره برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد:در همین ماه همایش تئاتر خیابانی روستا از سوی دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و انجمن هنرهای نمایشی –شعبه ایلام در روستاهای استان برگزار می‌شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد:موضوعات آثار نمایشی این همایش شامل:اعتیاد و امید به پاکیزگی آن،امید به ازدواج و تشکیل خانواده،عدم مهاجرت از روستا به شهر و معرفی معضلات شهری،امید به فعالیت و رفع بیکاری،امید به کارآفرینی و اشتغال زایی،معرفی فضای مجازی و معرفی محاسن و معایب آن و ایجاد انگیزه به ادامه تحصیل جهت کسب جایگاه اجتماعی در جامعه‌ خواهد بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد که کلاس‌های آموزشی انجمن نمایش که به دلیل ساماندهی امور انجمن مدتی تعطیل شده بود،مجددا راه اندازی می‌شوند.




نظرات کاربران