در حال بارگذاری ...
در استقبال جشنواره

هنر نمایش معنا نخواهد شد مگر روی صحنه

ایران تئاتر- الهام چنانی: بی‌شک اکنون جشنواره‌ها در کل کشور با رویکرد پذیرش گروه‌هایی که اجرای عموم داشته‌اند باعث افزایش انگیزه هنرمندان شده است.

هنر نمایش معنا نخواهد شد مگر بر روی صحنه و هر بستری که موجب این امر شود ارزشمند است. وظیفه ما ایجاد شرایط و موقعیتی است که هنرمندان بتوانند آثار خود را بر روی صحنه اجرا نمایند و دیگر هنرمندان و هنردوستان شاهد آن باشند.

بی‌شک اکنون جشنواره‌ها در کل کشور با رویکرد پذیرش گروه‌هایی که اجرای عموم داشته‌اند باعث افزایش انگیزه هنرمندان شده است.

می‌توان رشد کیفی و کمی آثار را به‌وضوح مشاهده کرد و قطعاً جشنواره‌های استانی می‌تواند تئاتر کل استان خود را درگیر نماید و با گردهمایی هنرمندان موجب تبادل تجربیات هنری آنان گردد و تمامی گروه‌ها بیش‌ازپیش در این رویداد به نقاط قوت و ضعف خود و رقبا (رفقای هنری خود) آگاه شوند؛ و همین امر با توجه به شناخت شیوه‌های مختلف اجرایی موجب خلق آثار فاخر خواهد شد.

البته باید بیان کرد سرنوشت هنرنمایش نباید در دستان جشنواره نگه‌داشته شود بلکه باید از آغاز یک فعالیت تا حضور در جشنواره و پس‌ازآن اثر پویایی خود را داشته باشد.

امیدوارم هنرمندان و مسئولین محترم در عرصه هنر همواره در تلاش بوده و آثاری ماندگاری خلق نمایند.




مطالب مرتبط

مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران
مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران

جهانشیر یاراحمدی: نمایش‌های خانگیِ دهه سی در محله کوتی و نیز اجراهای مجالس تعزیه در همان محل که زادگاه مرحوم حسین دهقانی است، او را شیفته هنر نمایش کرد.  خیلی زود پایش به مجالس تعزیه ...

|

نظرات کاربران