در حال بارگذاری ...
از سوی دبیر جشنواره؛

هیات داوران بخش صحنه‌ای جشنواره سراسری تئاتر ارسباران معرفی شدند

عباس خلیفه‌لو دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اسامی هیات داوران بخش صحنه ای این جشنواره اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی، به گفته دبیر این جشنواره، امسال اصغر همت، شهرام گیل‌آبادی  و افسر اسدی اعضاء هیات داوران بخش صحنه ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را برعهده خواهند داشت.

اصغر همت، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد ۲۷ آذر ۱۳۳۱ در شیراز است. او در سال ۱۳۵۹ در رشته تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و فعالیتش را در تئاتر شروع کرده است، وی در بسیاری از مجموعه‌های داخلی ایفای نقش داشته است که مجموعه هزار داستان و حضرت علی آثار فاخری است که با بازی همت در تلویزیون ایران به یادگار مانده است. او در حال بازی در مجموعه سلمان فارسی است و دیگر اثری فاخر را در رزومه خود ثبت خواهد کرد. در پنجمین دوره اعطای جایزه هنری غدیر نیز برای بازی فاخر در سریال حضرت علی از وی تجلیل شده است

شهرام گیل‌آبادی، نویسنده، کارگردان و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون متولد سال ۱۳۵۱در خرم‌آباد است و مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد کارگردانی را از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر و مدرک دکترای پژوهش هنر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرده است. او عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و مدرس کارگردانی، نویسندگی، ارتباطات و رسانه است. مولف کتب مقدمه‌ای بر فراتئاتر و روایتی دیگر،ارتباطات تئاتر،نمایش‌های یک دقیقه رادیویی، جهان فرانو، جهان شبکه‌ای شبکه جهانی، عصر بی‌سرزمین، کتاب کوچک مصاحبه، تقارن همسو دور هم‌گرا، چشم‌انداز ارتباطات و توسعه و... بوده است. مدیریت شبکه‌های رادیویی تهران،جوان،نمایش و مرکز هنرهای نمایشی رادیو و معاون اطلاع‌رسانی و پژوهش،مدیرکل نمایندگی‌های خارج از کشور صداوسیما از جمله سوابق گیل آبادی محسوب می‌شود. وی هم اکنون نیز به عنوان مدیر خانه تئاتر ایران فعالیت می‌کند و چندین کتاب در زمینه تئاتر و رادیو و ارتباطات رسانه‌ایی به چاپ رسانیده است.

افسر اسدی، متولد ۱۳۳۶ در شهر میانه، بازیگر سینما و تئاتر است. او دیپلم ادبی داشته و فارغ التحصیل  رشته بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۵ می‌باشد،با تئاتر شروع کرد و اثار بسیاری را از خود به‌جای گذاشته است. از جمله سوابق درخشان اسدی، برنده بهترین بازیگر نقش دوم زن از هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر(۱۳۶۸) بخاطر فیلم «عبور از غبار» ساخته پوران درخشنده، نامزد بهترین بازیگر نقش دوم زن از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر(۱۳۷۳)برای فیلم روسری آبی ساخته رخشان بنی اعتماد است.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

گفت‌وگو با محمدباقر قهرمانی، عضو هیئت انتخاب جشنواره آیینی و سنتی

پژوهشگرانی که بدون چشمداشت کار می‌کنند، باعث افتخار تئاتر ایران هستند
گفت‌وگو با محمدباقر قهرمانی، عضو هیئت انتخاب جشنواره آیینی و سنتی

پژوهشگرانی که بدون چشمداشت کار می‌کنند، باعث افتخار تئاتر ایران هستند

محمدباقر قهرمانی، استاد دانشکده هنرهای زیبا معتقد است با اینکه همچنان درگیر معضل کم‌توجهی به امر پژوهش هستیم، اما بعضی از پژوهشگران با انگیزه شخصی، آثار بسیار خوبی را خلق می‌کنند که باعث افتخار تئاتر ایران است.

|

گلایه عضو هیئت داوران جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

علیرضا حنیفی: به داستان‌ها و شخصیت‌های کهن ایرانی کم‌توجهیم
گلایه عضو هیئت داوران جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

علیرضا حنیفی: به داستان‌ها و شخصیت‌های کهن ایرانی کم‌توجهیم

علیرضا حنیفی، معتقد است شخصیت‌های بیگانه جایگزین اساطیر کهن ایرانی در نمایشنامه‌نویسی کشورمان شده‌اند و همچون گیاهی بیگانه هستند که در خاکی که برای آنها نیست گذاشته شده و هم خاک را آلوده می‌کنند و هم بار نمی‌دهند.

|

نظرات کاربران