در حال بارگذاری ...
با حضور پرشور مردم و مسئولین؛

پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر سراسری ارسباران آغاز شد

مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در خانه تاریخی دکتر قاسم خان اهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران عصر روز دوشنبه در خانه تاریخی دکتر قاسم خان اهری باحضور فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار شد.

در این مراسم ابتدا  اعضای دبیرخانه این جشنواره با حضور در گلزار شهدای شهرستان اهر ابتدا با آرمان‌های شهدای کشور تجدید بیعت کرده و سپس در محل برگزاری افتتاحیه جشنواره حضور بهم رساندند.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره  رسول خدابخش، فرماندار شهرستان اهر اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به خاطر مناطق و اقلیم خودمان است و صرفا برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی بسنده نمی کنیم و در کنار این جشنواره های دیگری نیز برگزار خواهد شد که این به خاطر پتانسیل شهرستان اهر است.

وی خاطر نشان کرد:امیدوارم مهمانان عزیز شهرستان اهر را به جای جای ایران اسلامی شناسانده و باعث رشد و تعالی پایتخت تئاتر کوتاه ایران شوند.

همچنین عباس خلیفه‌لو،دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران درخصوص برگزاری این جشنواره پس از شیوع ویروس کرونا ابراز داشت:دست همه مسئولان را می‌بوسم که در کنار ما بودند تا بعد از یکسال تاخیر که به خاطر ویروس منحوس کرونا بود به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی ادامه داد:تشکر ویژه‌ای دارم از فرماندار محترم که واقعا در کنار ما بودند و کمک کردند و همچنین اعضای محترم شورای شهر که اگر نبودند ما نمی‌توانستیم این جشنواره را برگزار کنیم.

خلیفه‌لو افزود:از اساتید بزرگوار نیز تشکر و قدردانی می‌کنم که در سال‌های متمادی باعث شدند این جشنواره برگزار شود.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در پایان تاکید کرد:۱۱ اثر در بخش صحنه‌ای،۴ اثر در بخش آیینی و سنتی و ۸ اثر نیز در بخش خیابانی خواهیم داشت که امیدوارم مردم عزیزمان با تماشای این آثار لذت ببرند.
گفتی است در روز افتتاحیه این جشنواره دو نمایش زیارت از استان کرمانشاه و «ارتولاما» از استان زنجان بروی صحنه رفت.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران