در حال بارگذاری ...
کارگردان و نویسنده تئاتر؛

صاحبدلان همانند درختی تنومند در زمینهٔ تئاتر دینی است

سعید ذبیحی نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: تئاتر صاحبدلان با امکان اینکه گروهای منتخب می‌توانند در شهر خود به اجرا بپردازند باعث از بین رفتن تمرکززدایی شده و این امری مثبت و مهم است.

ذبیحی در خصوص تئاتر صاحبدلان با اشاره به اینکه این جشنواره مانند یک درخت تنومند در بحث تئاتر دینی است  به خبر نگار ایران تئاتر در کرمانشاه گفت: این جشنواره نقطه عطف تئاتر دینی در ایران هست و به همت محمود فرهنگ این چراغ روشن‌شده است، همچنین الگوی مناسبی برای دیگر جشنواره‌ها می­باشد.

ذبیحی ادامه داد: این جشنواره، این امکان را به گروه‌های منتخب می­دهد که در استان خودشان به اجرا بپردازند، که امر باعث تمرکززدایی و معرفی کامل آثار و جشنواره می­شود و بینندگان بیشتری در حد ملی خواهد داشت.

کارگردان نمایش" عروس و عروسک" افزود: بهتر است که این جشنواره منوط به دوماه محرم و صفر نباشد و در طول سال هم بشود آن را برگزار کرد و بجای دو ماه کل سال را به آن پرداخت که البته این امر نیازمند حمایت وزارت ارشاد و مرکز هنرهای نمایشی می­باشد.

ذبیحی در پایان گفت: مردم ایران مردم دین‌دار هستیم و دل در گروی ائمه‌ی اطهار دارند پس لذا شایسته س است که تئاتر ماهم بیش‌ازپیش مزین به این مسئله شود و بتوانیم این جشنواره را پربارتر و بهتر ببینیم.

به گزارش تئاتر کرمانشاه، نمایش "عروس و عروسک" کاری از گروه تئاتر باران نمایش منتخب یازدهمین جشنواره ملی صاحبدلان آماده‌ی اجرای در سطح شهر کرمانشاه است.

 این نمایش داستانی از اتفاق بمباران شیمیایی روستای زرده در استان کرمانشاه را روایت می کند.

سعید ذبیحی نویسنده، کارگردان و بازیگر این نمایش است.همچنین عوامل اجرایی شامل طراح پوستر مهدی اسدی تبار، طراح صحنه فاطمه مهدی‌آبادی، منشی صحنه سعیده ذبیحی و مشاور کارگردان هاشم ‌پور محمد هستند.

نمایش " عروس و عروسک" 15 لغایت 19 آبان ماه در سطح شهر کرمانشاه به اجرا می‌پردازد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران