در حال بارگذاری ...
با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال

پلاتوی شهرستان بیجار افتتاح شد

در این مراسم که مدیر برنامه ریزی و بودجه استان ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، فرماندار شهرستان بیجار ، امام جمعه ، شهردار و اعضای شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین و هنرمندان حضور داشتند، سالن پلاتوی شهر بیجار با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان، عبیدالله رستمی مدیر کل ارشاد در بیاناتی در این مراسم فرخنده و مبارک اظهارداشت:سالن پلاتوی چند منظوره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار به مساحت ۵۰۰ مترمربع و ۲۸۴ متر مربع زیربنا دارای یک سالن ویژه نمایش با ظرفیت ۱۳۰ نفر به متراژ ۱۱۲ مترمربع است. پروژه احداث سالن پلاتو با استفاده از فضای داخلی مجتمع فرهنگی امیرنظام گروسی و از مهرماه سال ۱۳۹۷ به مدت سه سال با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال،بخش ابنیه آماده بهره برداری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه سالن پلاتو با این متراژ و امکاناتی که در آینده نصب خواهد شد در استان بی نظیر است گفت:سالن پلاتو دارای سیستم آکوستیک،سیستم تهویه مطبوع،سیستم گرمایشی،۲ اتاق گریم بانوان و آقایان و همچنین یک سالن انتظار است.

او تاکید کرد:با توجه به ظرفیت شهرستان بیجار در زمینه‌های تئاتر و فیلم سازی و هنرمندان خوش آوازه بیجاری،احداث سالن پلاتو جدید با امکانات به روز،محل مناسبی برای تمرین نمایش،اجرای نمایش،برگزاری جشنواره‌های منطقه ایی و کشوری،تصویر برداری فیلم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.

وی در ادامه سخنان خود از حمایت های بی دریغ دکتر نصرالهی زاده مدیریت برنامه و بودجه استان،ورمقانی فرماندار دلسوز بیجار و دیگر عزیزانی که در ساخت پلاتو ارشاد را یاری رسانده‌اند تشکر و قدر دانی نمود.




مطالب مرتبط

با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی کشور در آیین اختتامیه

برگزیدگان سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان معرفی شدند
با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی کشور در آیین اختتامیه

برگزیدگان سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان روز 28 آبان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در بیجار برگزار شد و نمایش‌های «چنج» از قروه و «مکبث» از سنندج و دهگلان در بخش صحنه‌ای و همچنین نمایش «خواب‌نما» از سنندج در بخش خیابانی، به جشنواره مناطق کشور معرفی شدند.

|

نظرات کاربران