در حال بارگذاری ...
مهتاب عسکری در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد؛

همکاری با سیروس کهوری نژاد در نمایش مجهول ابن اجل

در نمایش آیینی سنتی «مجهول ابن اجل» به نویسندگی و کارگردانی سیروس کهوری نژاد بازی دارم.

مهتاب عسکری بازیگر تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت های جدید خود گفت: مشغول بازی در نمایش «مجهول ابن اجل» به نویسندگی و ‌کارگردانی سیروس کهوری نژاد هستم. این نمایش  محصول گروه هنری رمز  است زمان اجرای آن هم آبان و آذرماه همین سال در تماشاخانه مهرگان است.

این بازیگر درباره حضور و فضا و داستان نمایش  عنوان کرد: مضمون نمایش درباره تعدادی آدم است که به دنبال مرگ هستند، در این میان به جایی می رسند که مرگ آنها اتفاق می افتد اما مرگ یکی از آنها دچار اختلال می گردد. این مرد که در نمایش با نام مجهول حضور دارد با عمری جادویی در گذشته، حال و آینده غوطه ور شده و هویت خود را پیدا می کند و درمی یابد که دچار جاودانگی است.من در این نمایش نقشی متفاوت بازی می کنم و فضای کار پرتحرک و پر اکت است.

عسکری با اشاره به وجوهات اسطوره ای و حماسی نمایش افرود: با توجه به اشراف کامل سیروش کهوری نژاد به فرهنگ جنوب در فضای نمایش وجوهات حماسی پر رنگی وجود دارد به علاوه نشانه های ملی وآیین های جنوبی نمایش را رنگ آمیزی کرده و استفاده از صورتک برای بازیگران این مسئله را پر رنگ تر هم کرده است.

این بازیگر با اشاره به تجربیات بازیگریش در نقش های متفاوت تصریح کرد: در سال های اخیر بیشتر در نمایش های دفاع مقدسی بازی کرده بودم و این تجربه برایم خیلی مفید بود. کار کردن با یک کارگردان حرفه ای و کاربلد و هم ایفای نقشی کاملا متفاوت برایم جذابیت های زیادی داشت و خوشحالم که در یک نمایش آیینی سنتی بازی کردم. برای هر بازیگری لازم است که تجربه حضور در این نوع آثار که ریشه در فرهنگ ، حکایت ها و اسطوره های ایرانی دارد را بدست بیاورد.




نظرات کاربران