در حال بارگذاری ...
کارگردان حاضر در پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان جنوبی:

ارتباط مستقیم با نویسنده ضامن موفقیت یک اثر نمایشی

نمایش «دختر نار چین» کاری از گروه نمایشی یاقوت شهرستان سرایان به نویسندگی حسین ابراهیمی و به کارگردانی مهدی سالمی پس از اجرای موفق خود در شهرستان سرایان حالا به پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی راه‌یافته است.

مهدی سالمی در گفت‌وگو با ایران تئاتر پیرامون این اجرا  گفت:ارتباط مستقیم با نویسنده در پیشبرد یک اثر نمایشی تأثیر بسزایی دارد. به عقیده من سیر تکامل این نمایش متأثر از همفکری مستمر نویسنده با این‌جانب به‌عنوان کارگردان بوده است.

سالمی در رابطه با روند تولید این نمایش گفت:تمرینات نمایش «دختر نارچین» از نیمه تیرماه آغاز شد. هدف از تولید نمایش در وهله اول اجرا برای مردم و تماشاچیان عزیز و در وهله دوم شرکت در پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی بود. متن این نمایش نوشته حسین ابراهیمی است که با توجه به حال و هوای بومی متن و نشان دادن فرهنگ و آیین مردم شهرستان سرایان موردتوجه و استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت.

این کارگردان در بیان داستان و روایت نمایش «دختر نارچین» گفت:این نمایش با درون‌مایه عشق در قاب زندگی در شهرستان‌های کوچک،مانند دانه‌های انار کنار هم به زیبایی خاصی چیده شده و موضوع داستان را بالطافت خاصی شکل داده است. نمایش روایت داستان پسری به نام عباس است که دلباخته یکی از نار چینه‌ای باغ پدرش رحمت می‌شود. پس از ماجراهایی که بین عباس و نار گل اتفاق می‌افتد،مادر نار گل شرطی را برای عباس در خصوص قبولی ازدواج می‌گذارد و آن‌هم آوردن درخت عروس باغ پدرش به‌عنوان پیشکش است. درختی که پدرش رحمت بسیار عاشق و دلباخته آن است تا جایی که به هیچ‌کس اجازه نزدیک شدن به آن درخت را نمی‌دهد. دراین‌بین اتفاقات تلخ و شیرینی می‌افتد تا جایی که تا لحظه آخر تماشاگر به دنبال یافتن پاسخ‌های سؤالات مطرح‌شده در ابتدای نمایش است.

سالمی اضافه کرد:در این نمایش نوزده بازیگر به هنرنمایی پرداختند و با توجه به نبود سالن آمفی‌تئاتر و پلاتو دریکی از سالن‌های ورزشی شهر توسط بازیگران و عوامل نمایش تبدیل به پلاتو شد و «دختر نارچین» هشت شب در این پلاتو به اجرا درآمد.

مهدی سالمی در معرفی بازیگران و عوامل نمایش گفت:در این نمایش سعید آمیا،آزاده زارعی،احسان جوزانی،مهدی سالمی،سید علیرضا سیدی،مجتبی جمعگی،محمدصادق عظیمی،فاطمه بی‌نیاز،محمدصادق محلی، فاطمه سادات زرنگ،معصومه محمد پور،مجتبی ظهیری،احمدرضا خلوتی،صدیقه صمدی پور،کوثر جوزانی،محمدصادق جاهد،مریم ایمان خواه و هانیه بهروز به‌عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداختند و از عوامل این نمایش می‌توان به طراحی و ترکیب‌بندی صحنه:حسین ابراهیمی- موسیقی:محمد تیمور- نور:مجید زارعی- طراح صحنه و لباس:امیر دشتبانی- تیزر و تبلیغات:علیرضا محمد پور- منشی صحنه:محمد یگانه- فیلم و عکس:هادی آمیا،فرج‌الله نجف زاده اشاره کرد.

سالمی در پایان این گفت‌وگو ضمن تشکر از تمامی اعضای این گروه که در هرچه بهتر اجراشدن و به سرانجام رسیدن این نمایش نقش داشتند،از ناصر نبی زاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی،سید علی زمزم معاون محترم امور هنری و سینمایی اداره کل،حسین ابراهیمی،محسن حسین زاده مدیرعامل موسسه انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان جنوبی،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان،انجمن هنرهای نمایشی شهرستان سرایان و همه‌ی یاریگران تئاتر استان و شهرستان سرایان تقدیر نمود.

مهدی سالمی سابقه‌ی بازیگری در نمایش‌های:«در قاب پنجره»،«قلک‌های استخوانی»،«بهار»،«شش لشکرک»،«وداع»،«پناهنده»- دستیاری کارگردان در نمایش‌های:«صندلی چرخ‌دار»،«سیاوش وار» و مسئولیت انجمن هنرهای نمایشی سرایان از بدو تأسیس تاکنون و مسئولیت دفتر تئاتر بچه‌های مسجد سرایان را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.




مطالب مرتبط

پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت
پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت

با پایان رقابت و اجرای 8 نمایش در بخش صحنه‌ای و 4 نمایش در بخش خیابانی طی مراسمی آثار و هنرمندان برتر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند و نمایش «فخرالزمان» به کارگردانی مهدی مسروری و نمایش «دودوتاچهارتا» به کارگردانی محمد نخعی در بخش صحنه‌ای به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران