در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کل ارشاد، اعضای شورای شهر ، دبیرجشنواره و اعضا انجمن هنرهای نمایشی استان

آئین رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استانی کردستان برگزار شد

طی مراسمی از پوستر سی ودومین جشنواره تئاتر استان کردستان با حضور مدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ، اعضای شورای شهر سنندج ، دبیر جشنواره ، اعضا هئیت رئیسه انجمن نمایش استان  در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری سنندج رو نمایی شد .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کردستان،عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آئین رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استانی کردستان که با حضور اعضای شورای شهر سنندج،دبیر جشنواره،اعضا هئیت رئیسه انجمن نمایش استان در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار شد،اظهار کرد:از مهمترین مواردی که در کردستان نیاز به توجه دارد توسعه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر است که برای اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد اشتغال خواهد کرد و در استان فرهنگی نیز جوابگوی نیازها و درخواست‌های فرهنگی مردم و درنهایت تولید آثار فرهنگی و هنری را به دنبال خواهد داشت.
رستمی اعلام کرد:سالن گروس در بیجار با ظرفیت ۱۳۰ نفر افتتاح شد که تجهیزات آن نیز با مساعدت دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که اخیرا سفری به کردستان داشتند انجام می‌شود.
رستمی اضافه کرد:وجود جشنواره‌های ملی،بین‌المللی و ممطقه‌ای در استان موجب شده تا کردستان استانی متفاوت به لحاظ فرهنگی با سایر استان‌ها باشد و بی‌شک پاشنه آشیل زیرساخت‌های فرهنگی در استان تالار فرهنگی سنندج است که اکنون بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا بهار سال آینده به اتمام برسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد:رسالت ما تامین بودجه برنامه‌های فرهنگ و هنر است و باید اصحاب فرهنگ و هنر مطالبات خود را در این حوزه افزایش دهند تا برنامه‌های فرهنگی استان افزایش یاید.

رستمی از فضای مجازی به‌عنوان فرصتی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی یاد کرد و گفت:سعی براین است که نگاه مردمی‌تر در برنامه‌های فرهنگ و هنر استان دیده شود.

این پوستر توسط گرافیست و هنرمند سقزی حامد حسنی طراحی شده است.

سی و دومین جشنواره تئاتر استانی کردستان از روز پنجشنه ۲۷ آبانماه شروع و تا یکشنبه ۳۰ آبانماه در سه سالن برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند
با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، با اعلام فهرست آثار و هنرمندان برتر، دو نمایش «تاسه» و «بوچیکمان هه یه و زه ماوه ندی» (سنندج) را به چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر و نمایش «ئودیپی شاریار» (سقز) را به جشنواره تئاتر کرکوک عراق معرفی کرد.

|

نظرات کاربران