در حال بارگذاری ...
بزرگ‌ترین جشنواره تئاتر‌های مونولوگ جهان در انتظار نمایش ایرانی

«چهلمین امید یا بیست‌وهشتمین زن» در برادوی روی صحنه می‌رود

بزرگ‌ترین جشنواره تئاتر‌های مونولوگ جهان «یونایتد سولو» آماده برای حضور نماینده تئاتر ایران است تا نمایش «چهلمین امید یا بیست‌وهشتمین زن» به نویسندگی و کارگردانی صائب میر با بازی سهیل بابایی را در آف برادوی میزبانی کند.

به گزارش ایران تئاتر، این نمایش داستان اجتماعی را در یک روستا روایت می‌کند که بر اثرِ ورودِ یک بیماری به این اجتماع تک‌تک مردانِ آن می‌میرند و فقط زن‌ها زنده می‌مانند. داستان را ما از زبانِ آخرین مرد زنده می‌شنویم که لحظاتی با مرگ فاصله دارد. تمامِ مردان می‌میرند. زن‌ها از نابودیِ نسلشان می‌ترسند، ولی هنوز امید دارند، چون یک زنِ باردار در این روستا وجود دارد. همه زن‌ها منتظرند که ببینند بچه دختر است یا پسر. بچه به دنیا می‌آید؛ پسر است. اسم او را امید می‌گذارند. اما این پایان داستان نیست و ماجرا به گونه‌ای دیگر برای مردم پیش می‌رود که فکرش را هم نمی‌کنند...

«چهلمین امید یا بیست‌وهشتمین زن» داستان عجیب خود را در مرکز تئاتر ROW واقع در خیابان ٤٢ برادوی نیویورک که هرساله در بخش آف برادوی قرار دارد، روایت خواهد کرد. و این شامل یک مجوز اجرای دوساله برای گروه‌ها در برادوی است که در صورت آماده نشدن هر گروهی برای امسال، اجرا برای سال بعد تمدید خواهد شد.

همچنین در حالِ حاضر فیلم‌تئاتر این اثر در رتبه اولِ پخش بین‌المللی سایت این فستیوال می‌باشد و بیشترین بیننده را دارد و این جشنواره برای دو سال پخش این نمایش را خریداری کرده است.

26 اکتبر تا ٢١ نوامبر دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر یونایتد سولو می‌باشد که هرساله در نیویورک و لندن برگزار می‌شود و امسال بعد از دو سال تعطیلی تئاتر‌ها به برادوی برگشتند.

در دوره گذشته «ایان مک‌کلن» چهره نام‌آشنای تئاتر جایزه بهترین نمایش این جشنواره را کسب کرده بود و حالا یک گروه ایرانی برای اولین بار آماده حضور در این جشنواره می‌شود.

نمایش «چهلمین امید یا بیست‌وهشتمین زن» پیش از این در دهمین جشنواره تئاتر Artokraina سن‌پطرزبورگ روسیه که در سال ٢٠١٩ برگزار شد و مختص تئاتر‌های آوانگارد بود، برنده جایزه بهترین تئاتر این جشنواره شد و همچنین منتخب حضور در فستیوال تئاتر مکناس مراکش، برگزیده حضور در فستیوالِ تئاترِ آبی هند، جشنواره pro act fest اوکراین، فستیوال تئاتر فیزیکال گرجستان و جشنواره می‌تامبو زیمباوه نیز شده است.

عوامل این نمایش عبارت‌اند از نویسنده و کارگردان: صائب میر، بازیگر: سهیل بابایی، آهنگسازان: احمدرضا رجبی و آرش بیات، مترجم: فرید منوچهریان، طراح لباس: سارا مژده، طراح پوستر: فربد تعالی، دستیار کارگردان و ساخت دکور: شقایق هاشمی و طراح صحنه و نور: صائب میر.

گفتنی است نمایش «چهلمین امید یا بیست‌وهشتمین زن» اولین بار در دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی اجرا شد و چند جایزه از این دوره گرفت از جمله در بخش‌های بازیگری و موسیقی. این نمایش هنوز به دلیل کرونا اجرای عمومی نشده است.




نظرات کاربران