در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان کردستان

«سالخورده‌گی» و «شانتاژ» به جشنواره فجر معرفی شدند

مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استانی کردستان با معرفی نفرات و گروه‌های برتر در تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر، عبیدالله رستمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آغاز این مراسم گفت: امسال ۵۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه عمرانی فرهنگ و هنر استان تخصیص داده شده که مبلغ قابل توجهی است.

عبیدالله رستمی افزود: اختصاص این اعتبار قابل توجه موجب شده است که روند ساخت تالار مرکزی سنندج تسریع یابد و پروژه‌های ساخت پلاتو در شهرستان‌های مختلف نیز به مراحل پایانی خود برسد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تئاتر به یک مطالبه عمومی در استان کردستان تبدیل شده است و برگزاری چندین جشنواره بین المللی، ملی و منطقه‌ای در سال مؤید این مطلب است.

فاتح بادپروا مسئول انجمن نمایش استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: حوزه تئاتر کردستان به بالندگی رسیده است و برای حفظ این جایگاه نیازمند تداوم حمایت‌های مالی از سوی مسئولان استانی و کشوری هستیم.

وی افزود: خرسندیم که به عنوان تنها انجمن هنری در استان کردستان موفق شده ایم در ۳۲ سال متوالی رویداد استانی خود را برگزار کنیم و این مهم از همدلی و انسجام در بین فعالان هنرهای نمایشی در استان نشأت گرفته است.

رئیس انجمن نمایش استان کردستان خاطرنشان کرد: برای حضور در این دوره ۲۱ گروه نمایشی اعلام آمادگی کردند که در نهایت ۱۱ گروه به مرحله نهایی راه یافتند و طی سه روز توسط هیئت داوران این دوره از جشنواره متشکل از ناصح کامگاری، رفیق نصرتی و یوسف باپیری که از اساتید و هنرمندان برجسته حوزه تئاتر کشور هستند، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

برگزیدگان جشنواره

بر اساس رأی هیئت داوران این دوره از جشنواره متشکل از ناصح کامگاری، رفیق نصرتی و یوسف باپیری، در بخش موسیقی زانیار اصلانی برای موسیقی نمایش «قصه مردی که لب نداشت» از سنندج در بخش طراحی لباس هم کامران جباری برای نمایش «سالخورده‌گی» از بیجار برگزیده شدند.

در بخش طراحی صحنه، حمید مرادویسی برای طراحی صحنه نمایش «شانتاژ» از سنندج، کامران جباری و یاسر هاشم زاده برای نمایش «سالخورده‌گی» از بیجار مورد تقدیر قرار گرفتند و شعیب مکتبداری برای نمایش «نابی‌نایی» از سنندج هم برگزیده این بخش شد.

بخش بازیگران زن شش کاندیدا داشت که با رأی هیأت داوران، سرور خوش اقبال برای بازی در نمایش «نابی‌نایی» از سنندج شایسته تقدیر و دنیا هاشمی برای بازی در نمایش «سالخورده‌گی» برگزیده شد.

بخش بازیگران مرد هم شش کاندیدا داشت که با رأی هیأت داوران حسن ترقی برای بازی در نمایش «تنهایی» از سنندج شایسته تقدیر و کامران جباری برای بازی در نمایش «سالخورده‌گی» از بیجار برگزیده شد.

بخش نویسندگی این جشنواره هم پنج کاندیدا داشت که با رأی هیأت داوران، زانیار اصلانی برای نمایش «قصه مردی که لب نداشت» شایسته تقدیر و به طور مشترک باقر سروش برای نمایش «سالخورده‌گی» و سیاوش جدیدی و عمران مرادی برای نمایش «شانتاژ» برگزیده شدند.

بخش کارگردانی این دوره از جشنواره هم پنج کاندیدا داشت که با رأی هیأت داوران هیچ کدام به عنوان برگزیده تشخیص داده نشدند و تنها سیاوش جدیدی و عمران مرادی برای کارگردانی نمایش «شانتاژ» و یاسر هاشم زاده و کامران جباری هم برای نمایش «سالخورده‌گی» شایسته تقدیر شدند.

در بین ۱۱ نمایش راه یافته به سی و دومین جشنواره تئاتر کردستان با رأی هیأت داوران دو نمایش «سالخورده‌گی» از بیجار و «شانتاژ» از سنندج برای معرفی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب شدند.

 با پایان مراسم اختتامیه ،سی و دومین جشنواره تئاتر استانی کردستان  یکشنبه 29 آبان ماه 1400به کار خود پایان داد.




نظرات کاربران