در حال بارگذاری ...
عرصه سه نمایش جدید در تلویزیون تئاتر ایران

بازگشت مجازی فرهاد مهندس پور

 فرهاد مهندس‌پور کارگردان شناخته شده تئاتر و دبیر پیشین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بعد از سال‌ها دوری از تولید و اجرای اثر نمایشی با پخش سه نمایش گالیله، مکبت و دیر راهبان از تلویزیون تئاتر ایران به شکل مجازی به صحنه باز می‌گردد.

به گزارش ایران تئاتر ، فرهاد مهندس‌پور از چهره‌های شناخته شده و کارگردان‌های تأثیرگذار تئاتر ایران چندین سال است که اثری را در مقام کارگردان به صحنه نبرده و بسیاری از هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر همچنان در انتظار اجرای اثری جدید توسط او هستند.

 در این شرایط تلویزیون تئاتر ایران در راستای آرشیو و عرضه محتواهای ویدئویی تئاتر ایران، از روز دوشنبه (۱۷ آبان ماه)، فیلم‌تئاترهای گالیله، مکبت و دیر راهبان به کارگردانی فرهاد مهندس‌پور را برای علاقه‌مندان به تئاتر ایران پخش می‌کند.

نمایش گالیله تولید سال ۱۳۷۲ است که در تالار مولوی به صحنه رفته بود. مکبت بازخوانی محمد چرمشیر و فرهاد مهندس‌پور از متن مکبث ویلیام شکسپیر است که در سال ۱۳۷۹ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت. دیر راهبان نیز از دیگر تولیدات گروه تئاتر آفتاب و بازخوانی‌های فرهاد مهندس‌پور و محمد چرمشیر از ادبیات داستانی جهان است که در سال ۱۳۸۰ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا شد.

همراه با پخش فیلم‌تئاترهای فرهاد مهندس‌پور، تلویزیون تئاتر ایران امکان دسترسی پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان تئاتر به نقدها، نظرها و گفتگوهای نمایشی نامبرده در مطبوعات را نیز در صفحه مربوط به هر اثر فراهم کرده است. در روزهای آتی سایر آثار فرهاد مهندس‌پور نیز در سامانه تلویزیون تئاتر ایران عرضه خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران