در حال بارگذاری ...
در نشست شورای راهبردی ارزیابی طرح مقرر شد

برگزاری تور نمایشی اجرای آثار نخل سرخ در استان های کشور

نشست شورای راهبردی ارزیابی، کارشناسی تولیدات نمایشی "نخل سرخ" با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد. در این نشست ضمن ارایه گزارشی از شکل‌گیری این رویداد و بررسی برنامه‌های صورت گرفته،  چگونگی ادامه‌ی روند تولیدات جدید نیز بحث و تبادل قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر در این نشست هر یک از اعضا ویژکی‌ها و نقاط قوت و راهکار‌های پیشنهادی خود در خصوص این طرح را ارائه دادند و مقرر شد جلسات ماهیانه‌ای برای نتیجه‌بخشی موثرتر این پروژه تنظیم و برگزار شود.

دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات نمایش اداره کل هنرهای نمایشی  در مرحله‌ی نخست پروژه‌ "نخل سرخ" نمایشنامه‌هایی با موضوع مقاومت و دفاع مقدس را از طرح تا نگارش و بازنویسی نهایی، تحت هدایت کارگروهی کارشناسی به انجام رسانید و از میان صد طرح رسیده نمایشنامه‌های منتخب را  در سه مجلد به چاپ رساند.

مرحله بعد تعدادی از این آثار برای تولید در اختیار هنرمندانی از استان های خوزستان ، بوشهر، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و منطقه آزاد اروند قرار گرفت.  در راستای تولید این آثار پشتیبانی انجمن هنرهای نمایشی و همراهی و مشاوره شورای کارشناسی تا تحقق اجرا ی عمومی این نمایش‌ها ادامه خواهد یافت.

همچنین قرار است این آثار  پس از آمادگی نهایی برای اجرا استان های مبدا، در قالب تور نمایشی، در دیگر استان های متقاضی نیز به اجرای عمومی برسند. همچنین مقرر شده است مرحله دوم تولیدات نمایشی از این مجموعه آثار توسط هنرمندانی از دیگر  استان های کشور نیز در دستور کار قرار گیرد.

در این نشست اعضای شورای کارشناسی متشکل از حسین مسافر آستانه، محمد مهدی بهداروند، فرهاد قائمیان، سعید اسدی ،رضا بصیرت و  وحید لک ضمن سپاس از قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی برای حمایت از  این رویه، بر تداوم و حمایت و گسترش بیشتر این طرح در استان های دیگر و تولید و اجرای متون نمایش با چنین رویکردی تاکید کردند.




نظرات کاربران