در حال بارگذاری ...
در حاشیه برگزاری بیست و دومین جشنواره استانی

ورکشاپ تخصصی کارگردانی در قم برگزار شد

با حمایت انجمن هنرهای نمایشی و با حضور حمید پورآذری ، ورکشاپ تخصصی کارگردانی تئاتر در حاشیه برگزاری بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قم ، ورکشاپ تخصصی کارگردانی تئاتر با حضور حمید پورآذری کارگردان نام آشنای تئاتر کشور در قم برگزار شد . حمید پورآذری از کارگردانان نوآور تئاتر است. از نمایش های خارج از صحنه وی می توان به «دور دو فرمان» در پارکینگ دانشگاه امیرکبیر در سال ۱۳۸۹ اشاره کرد. این اثر را کاری بی سابقه در تئاتر بر می شمرند. اثر «سال ثانیه» برگرفته از شعر الیاس علوی در فستیوال تئاتر اسپکتاکل سوئیس و زمین تنیس سعدآباد به اجرا درآمده. از آثار دیگر او می توان به «حسین قلی خان مردی که لب نداشت»، «دایره گچیی قفقازی» و همچنین «غولتشن ها» و «ژاک و اربابش» در کافه تالار اصلی تئاتر شهر اشاره کرد. او اثر «هنگامی که» را با تعدادی از مهاجران افغان در بنیاد امید مهر اجرا کرده است.

وی معتقد است که تئاتر تنها محدود به صحنه سالن نمایش نیست، بلکه تئاتر پنجره ای در برابر ما قرار می دهد و منجر به پرسپکتیوی جدید و تعمیق مفاهیم برای ما و جامعه می شود. وی از قدرت تئاتر برای بیان ایده هنری در فضای معماری و فضاهای شهری استفاده می کند.

 درورکشاپ تخصصی کارگردانی که به همت انجمن هنرهای نمایشی و دبیرخانه بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم و حمایت انجمن هنرهای نمایشی ایران برگزار شد ، کارگردان های شرکت کننده در جشنواره و دیگر علاقه مندان به مبحث کارگردانی تئاتر حضور داشتند.

در این ورکشاپ حمید پورآذری درباره مقوله های تاثیر گذار بر کارگردانی خلاق صحبت کرد و به سوالاتی که پیرامون این موضوع برای هنرمندان حاضر وجود داشت پاسخ داد.

ورکشاپ تخصصی کارگردانی تئاتر روز جمعه پنجم آذر 1400 و در آستانه برگزاری بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم برگزار و مقرر شد در فرصتهای بعدی ، این گونه جلسات آموزشی بیش از پیش در قم برگزار گردد.

بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم از هشتم تا دوازدهم آذرماه 1400 در قم برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

همزمان با زادروز دکتر علی رفیعی

نشست اکران فیلم‌تئاتر «خانه برناردا آلبا» برگزار شد
همزمان با زادروز دکتر علی رفیعی

نشست اکران فیلم‌تئاتر «خانه برناردا آلبا» برگزار شد

نخستین برنامه نمایش فیلم‌تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم‌تئاتر «خانه برناردا آلبا» اختصاص داشت.

|

در گفت‌وگو با عباس غفاری مطرح شد

اجراهای محیطی؛ فرصتی به جوانان بااستعداد برای تولید تئاتر
در گفت‌وگو با عباس غفاری مطرح شد

اجراهای محیطی؛ فرصتی به جوانان بااستعداد برای تولید تئاتر

عباس غفاری، دبیر هنری اجراهای محیطی می‌گوید از سرگیری اجراهای محیطی پس از یک وقفه ده‌ساله فراهم کردن دوباره شرایط تولید برای جوانان بااستعداد و معرفی آن‌ها به جامعه هنری است.

|

نظرات کاربران