در حال بارگذاری ...
در اختتامیه بیست و نهمین دوره جشنواره استانی اردبیل:

«سرزمین آسمان» و «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» به جشنواره فجر معرفی شدند

دو نمایش«سرزمین آسمان» از شهرستان بیله سوار و «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» از شهرستان پارس آباد، به عنوان نمایش های برتر بیست و نهمین جشنواره استانی اردبیل به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛ این مراسم با حضور رضا قاسمیان، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل؛ عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره؛ مدیران اجرایی استان، جاوید رخشانی، مدیرعامل موسسه هنرهای نمایشی استان، اعضای شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی، جمعی از پیسکسوتان، هنرمندان و گروه های نمایشی و با برگزاری مراسمی در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد .

در این مراسم با رای محمد عارف، ساسان قجر و علی فتوحی اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره استانی اردبیل، دو نمایش«سرزمین آسمان» نوشته محمدچرمشیر و کار یوسف دادجو از بیله سوار و «دور از دسترس اطفال نگه داری شود» نوشته فرشته فرشاد و کار حسین پورقلی از پارس آباد بدون الویت به عنوان کارهای برگزیده  بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کردند.

در این مراسم لوح افتخار و تندیس جشنواره به یوسف دادجو و حسین پورقلی، کارگردانان این دو نمایش منتخب اهدا شد.

این دوره از جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اجرای نمایش "کاغذ باطله" با نویسندگی نسرین احمدخانی و کارگردانی فرید معتمدی، "دور از دسترس اطفال نگهداری شود" به نویسندگی فرشته فرشاد و کارگردانی حسین پورقلی، "پنجره" به نویسندگی و کارگردانی سیدسعید افخمی، "بیتل‌ها" به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی زهرا منصوری، "سندرومی به نام دنیا" به نویسندگی و کارگردانی یونس امانی، " آفتابگردان" به نویسندگی فرزاد فرزانه، "ستاره‌های شط" به نویسندگی و کارگردانی لیلی سلمانی، "سرزمین آسمان" به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی یوسف دادجو و "حرمان" به نویسندگی مهدی حسن‌زاده و کارگردانی اکبر محمدی و محمد رزمی روزهای پنجم تا هفتم آذرماه سال جاری در تالار شمس عطار اردبیلی و پلاتوی استاد نجفلوی مجتمع فرهنگی و هنری فدک و تالار بیضای اردبیلی کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل برگزار شد.

دبیری این دوره از جشنواره تئاتر استانی اردبیل با جاوید رخشانی بود. برای حضور در این جشنواره 25 نمایش از شهرهای اردبیل، گرمی، خلخال، مشگین شهر، بیله سوار و پارس آباد به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود. این رویداد تئاتری به همت موسسه هنرهای نمایشی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و انجمن هنرهای نمایشی کشور در اردبیل برگزار شده است.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها
گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها

ابراهیم عادل‌نیا، نویسنده و کارگردان نمایش «اخته» که به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر استانی اردبیل در بخش صحنه‌ای به جشنواره مناطق کشور راه‌پیدا کرده‌ است، با اشاره به برگزاری منظم و باشکوه جشنواره تئاتر استانی، احیای دوباره جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای و تاثیر و نقش آن ...

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران