در حال بارگذاری ...
‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

اجرای ۹ نمایش خیابانی همزمان با کنگره شهدا در ایلام

۱۲ اثر نمایشی با موضوع دفاع مقدس و در راستای کنگره به دبیرخانه ارسال و پس از بررسی آثار دریافتی در نهایت ۹ اثر تایید شده است که بخشی از این نمایش ها نیز تاکنون اجرا شده اند.

عمران خودآموز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایران تئاتر در ایلام گفت : این نمایش‌های خیابانی توسط هنرمندان استان در مناطق پرتردد و معابر عمومی اجرا و در خلال برگزاری اجلاسیه‌ کنگره ۳ هزار شهید استان نیز تئاتر ویژه کنگره اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت:کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام یک رویداد عظیم و مهم و پیام‌آور فرهنگ غنی ایثار و شهادت است که همه مردم و مسوولان استان در برگزاری باشکوه آن سهیم هستند.

خودآموز یادآور شد:کمیته فرهنگی و تولیدات هنری نیز به فراخور مسوولیت‌های تعریف شده از سوی ستاد برگزاری کنگره،برنامه‌های متعددی را در دست اجرا دارد که به عنوان مثال در سومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی(عقیق و ارغوان)،بخش ویژه کنگره سه هزار شهید مختص شاعران بومی‌سرای استان ایلام به آن اضافه شد.

وی اضافه کرد:نشست تخصصی نقد و بررسی ادبیات داستانی دفاع مقدس با حضور کارشناسان و صاحبنظران این حوزه به مدت ۲ ساعت برگزار شد و اعضا به بررسی و آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف ادبیات داستانی دفاع مقدس استان ایلام پرداختند.

رییس کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام ادامه داد:یکی دیگر از برنامه‌های در حال اجرا و مرتبط با کنگره،توزیع و اهدای ۱۰۰ هزار نسخه کتاب با موضوعات مختلف بین دانش‌آموزان ساکن مناطق محروم و کم‌برخوردار با نام و یاد شهدا تا پایان سال جاری است.

وی افزود:برگزاری محافل تخصصی شعر،خاطره‌گویی،نمایش،تجسمی،خوشنویسی و نقد کتاب در راستای کنگره شهدا در مرکز استان و شهرستان‌های مختلف انجام گرفته و در حال انجام است که در این ویژه‌برنامه‌ها هنرمندان و صاحبنظران مشارکت جدی داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد:یکی دیگر از برنامه‌های شاخص استان ایلام،طراحی و رونمایی از پرتره شهیدان سابوته و غیوری‌زاده است که تصویر این شهیدان توسط هنرمندان توانای شهرستان مهران طراحی و رونمایی شده است.

خودآموز اظهار داشت:همچنین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی که همه ساله در اسفندماه برگزار می‌شود،امسال نیز به کنگره سه هزار شهید اختصاص یافته است تا برنامه‌های کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام تا پایان سال تداوم داشته باشد.

کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام چهارم تا ۱۱ آذرماه برگزار می‌شود.




نظرات کاربران