در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال‌ و بختیاری

«یوزفکا» و «کل» به دبیرخانه فجر معرفی شدند

آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال‌ و بختیاری عصر دوشنبه با حضور محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست‌ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و جمعی از هنرمندان و مسوولان‌ استانی برگزار و از برترین‌های این دوره از جشنواره تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری،هیات داوران سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال‌ و بختیاری پس از ارزیابی ۶ نمایش راه یافته به مرحله نهایی،برترین‌های بخش‌های مختلف را مشخص کردند که در پایان نیز ۲ نمایش «یوزفکا» و «کل» بنا با آرا سعید اسدی،احمد رضا رافعی‌ بروجنی و اردشیر صالح‌پور به دبیرخانه چهلمین‌ جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

داوران این دوره از جشنواره،متشکل از سعید اسدی،احمد رضا رافعی‌ بروجنی و اردشیر صالح‌پور،آرای خود را به شرح ذیل اعلام نمودند:

در بخش بروشور و آفیش،تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به عبدالله رضایی طراح بروشور نمایش «سیاهی یک لشکر» اهدا شد.

در بخش طراحی و اجرای گریم،عنوان برگزیده این دوره از جشنواره به سحر آذرخش طراح نمایش‌های «دست گاه »و «یوزفکا» رسید.

پری امیری برای طراحی لباس نمایش «کل» عنوان برگزیده و تندیس جشنواره سی و سوم را از آن خود کرد.

همچنین هیات داوران،کیانوش ابراهیمی را برای طراحی نور نمایش «کل» به عنوان برگزیده و شایسته دریافت تندیس،دیپلم افتخار و جایزه نقدی اعلام کرد.

در بخش موسیقی نیز هیات داوران بدون در نظر گرفتن اولویت،با اهدای لوح از میلاد حیدری برای نمایش «راز عروسک» و سجاد شیرازی برای نمایش «یوزفکا» تقدیر کردند.

لوح تقدیر بخش طراحی صحنه نیز به فرزاد جهانبازی و حجت یدالهی برای نمایش «کل» تعلق گرفت و در همین بخش یاسر الله بخشی و مهدی جعفری فارسانی توانستند تندیس جشنواره و دیپلم افتخار را به دست بیاورند.

بخش بازیگری جشنواره سی و سوم در بخش آقایان نیز علاوه بر سه برگزیده اصلی،۲ بازیگر شایسته تقدیر داشت که اصغر اشراقی دهکردی بازیگر نمایش دستگاه و یاسر الله بخشی بازیگر نمایش یوزفکا در این بخش مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفتند.

در همین بخش مهدی جعفری فارسانی،بهزاد ترابیان دهکردی و رضا حسین ‌زاده به ترتیب برای بازی در نمایش‌های یوزفکا،دستگاه و راز عروسک،رتبه‌های اول تا سوم بازیگر مرد را کسب کردند.

مینا حیدری برای بازی در نمایش راز عروسک و فهیمه خسروی برای ایفای نقش در نمایش کل نیز از سوی هیات داوران شایستگان‌ تقدیر بخش بازیگری زن معرفی شدند.

رتبه اول بازیگری زن به ژاکلین اعتصامی بازیگر نمایش دستگاه رسید و نسیم سلطانی برای بازی در نمایش کل و مهرناز لله‌گانی برای بازی در یوزفکا،رتبه‌های دوم و سوم این بخش هنری را به دست آوردند.

هیات داوران بدون تعیین اولویت در بخش نمایشنامه‌نویسی،لوح تقدیر را به جواد خاکسار حقانی نویسنده نمایش دست گاه و مصطفی محمدی و جواد خاکسار حقانی نویسندگان نمایشنامه کل اهدا کردند.

در بخش کارگردانی نیز مهدی جعفری فارسانی برای کارگردانی یوزفکا،رتبه نخست را از آن خود کرد و رتبه‌های دوم و سوم این بخش به مصطفی محمدی کارگردان نمایش کل و ثریا امینیان برای نمایش راز عروسک تعلق گرفت.

هیات داوران جشنواره دو اثر «یوزفکا» و «کل» برای حضور در چهلمین‌ جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیرخانه جشنواره معرفی کردند.

 

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» می‌گوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن می‌آورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.

|

نظرات کاربران (1)