در حال بارگذاری ...
در اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان

«مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و ...» و «طبقه زیرین خانه پدری» به جشنواره فجر معرفی شدند

هیات داوران سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان این دوره از جشنواره را در بخش های مختلف معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان که یکشنبه شب 14 آذرماه 1400 در تالار آفتاب اهواز برگزار شد هیات داوران جشنواره شامل اصغر همت، علی ایزدی و محمودرضا رحیمی از بین نمایش های راه یافته به این دوره از جشنواره در بخش های مختلف آراء خود را اعلام کردند.

هیات داوران در بخش طراحی پوستر و بروشور لوح تقدیر و جایزه نقدی را به محمدرضا خردمند برای طراحی پوستر نمایش «فوبیا» از شهرستان دزفول اعطا کرد، همچنین دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش گریم به میلاد حسینی گریمور نمایش «مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» از اهواز تعلق گرفت.

هیات داوران با ۲ انتخاب در بخش طراحی نور از ایمان نخلستانی در نمایش «مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» از شهرستان اهواز با اعطای دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیر کرد همچنین به کاظم قلی زاده در نمایش «قرنطینه  شیشه ای» از شهرستان دزفول لوح و جایزه نقدی اهدا شد.

در بخش موسیقی جشنواره تئاتر لوح تقدیر و جایزه نقدی به ترتیب به گروه موسیقی نمایش «مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» از اهواز و نمایش «باد سرخ وزیدن گرفت» از شهرستان رامهرمز تعلق گرفت.

در بخش طراحی صحنه هیات داوران با سه انتخاب به ترتیب رتبه سوم ایوب بختیاری برای نمایش «دیگر» از اهواز، رتبه دوم مجتبی رستمی فر در نمایش «مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزارو چند مرغ از سیمرغ» از اهواز با اعطای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد، همچنین با احراز رتبه اول طراحی صحنه در نمایش «طبقه زیرین خانه پدری» از عباس سقازاده با اعطای دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیر شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش بازیگر خردسال به نمایش «باد سرخ وزیدن گرفت» از شهرستان رامهرمز و در بخش بازیگر نوجوان نمایش «باتلاق» از اندیمشک به پریا جمالی در این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

در بخش بازیگری زن آیدا آبسالان بازیگر نمایش «باتلاق» از اندیمشک و زینب مجدمی بازیگر نمایش «دیگر» با اهدا لوح و جایزه نقدی شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش بازیگری زن زن رتبه سوم به طور مشترک به الهام ابنی در نمایش «مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزارو چند مرغ از سیمرغ» و زینب ملایی بازیگر نمایش «باد سرخ وزیدن گرفت» از شهرستان رامهرمز، رتبه دوم بازیگری زن نیز به طور مشترک به شاهده خدادای بازیگر نمایش «مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزارو چند مرغ از سیمرغ» از اهواز و صفا شهرانی بازیگر نمایش «طبقه زیرین خانه پدر» از شهرستان شوشتر تعلق گرفت.

هیات داوران برای انتخاب رتبه اول بازیگر زن در این بخش هیچ انتخابی نداشت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی در رتبه سوم بازیگری مرد به طور مشترک به رضا چهرازی بازیگر «نمایش مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزارو چند مرغ از سیمرغ» از اهواز و مهدی محمد نسب بازیگر نمایش «طبقه زیرین خانه پدری» از شوشتر؛ رتبه دوم بازیگری مرد مشترکا" به جواد صداقت بازیگر «نمایش مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» از اهواز و ابراهیم نصرالهی بازیگر نمایش «قرنطینه شیشه ای» از دزفول تعلق گرفت.

هیات داوران سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی رتبه اول بازیگری مرد را به پوریا ریحانی بازیگر نمایش «مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» از اهواز اهدا کرد.

در بخش نمایشنامه نویسی هیات داوران جشنواره ضمن تقدیر از رضا گشتاسب نویسنده نمایشنامه «مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزارو چند مرغ از سیمرغ» از اهواز برگزیدگان این بخش را به شرح زیر اعلام کرد.

برگزیده رتبه سوم نمایشنامه نویسی مشترکا" به مهدی آشوغ نویسنده نمایش «باد سرخ وزیدن گرفت» از رامهرمز و علی حیدری و طیبه نیک آزاد نویسندگان نمایش «طبقه زیرین خانه پدری» از شوشتر تعلق گرفت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم نمایشنامه نویسی به ایوب بختیاری و نبراس میرابیان نویسندگان نمایش «دیگر» از اهواز تعلق گرفت؛ رتبه اول نمایشنامه نویسی در این دوره از جشنواره شامل هیچ نمایشی نشد و هیات داوران در این بخش انتخابی نداشت.

در بخش کارگردانی لوح تقدیر و جایزه نقدی در رتبه سوم این جشنواره به ایوب بختیاری کارگردان نمایش «دیگر» از اهواز و رتبه دوم کارگردانی به مصطفی اتابک کارگردان نمایش «طبقه زیرین خانه پدری» از شوشتر تعلق گرفت.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی رتبه اول کارگردانی به مجتبی رستمی فر کارگردان نمایش «مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» از اهواز اعطا شد.

در پایان هیات داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان ۲ اثر برگزیده خود شامل نمایش «مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» به کارگردانی مجتبی رستمی فر از اهواز و نمایش «طبقه زیرین خانه پدری» به کارگردانی مصطفی اتابک از شوشتر را بدون اولویت برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر به اداره کل هنرهای نمایشی کشور معرفی می کند. 

سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان به دبیری ناصر چنانی از ۱۲ تا ۱۴ آذرماه با اجرای گروه های نمایشی در شهرهای اندیمشک، دزفول، رامهرمز، شوشتر و اهواز برگزار شد.




نظرات کاربران