در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل:

جشنواره های تئاتر ؛ جشنی باشکوه از جنس ایثار، عشق و مودت و مهربانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با صدور پیامی به ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای مشگین شهر، گفت: جشنواره های تئاتری، جشنی باشکوه از جنس ایثار، عشق و مودت و مهربانی است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛ عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای مشگین شهر با صدور پیامی از جشنواره های تئاتری به عنوان جشنی باشکوه از جنس ایثار، عشق و مودت و مهربانی یاد کرد. در این پیام آمده است:
«تئاتر در میان هنرها از ان جهت که تماشگران و مخاطبانش ارتباطی نفس به نفس و زنده دارد، از والا جایگاهی برخوردار است و همین نقش و اهمیت والای این هنر است که آن را مانا و جاوید ساخته است. تئاتر، هنری ارزشمند و انسانی است که در هدایت جامعه به سوی فلاح و رستگاری، نقش برجسته و ویژه‌ای را ایفا می‌کند و توسعه و پیشرفت فرهنگی جوامع مختلف را رقم می زند. تئاتر از آن جهت که بیانگر آلام و دردهای بشری است، مفاهیم و ارزش‌های انسانی را با تمامی توانی که دارد به مخاطبانش منتقل می‌کند.
جشنواره‌ها و رویدادهای هنری و نمایشی که در سطوح مختلف برگزار می شود، بهانه‌ای مناسب برای توجه به کارکردها و رسالت‌های تئاتر است. فرصتی مناسب که هنرمندان ساعی و تلاشگر این هنر والا، آخرین تلاش‌های خود را در صحنه‌های نمایش به تماشا می‌گذارند و جشنی باشکوه از جنس ایثار، عشق و مودت و مهربانی را مهیا می‌سازند. جشنواره‌های تئاتری، بهار همدلی و همراهی است و ششمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر که روزهای آخرین ماه فصل برگ ریز هزار رنگ پائیز در کهن شهر تاریخی، مذهبی و فرهنگی مشگین‌شهر برگزار می شود، نوید بخش آغاز دوباره برای رونق تئاتر این دیار است. نزدیک دو دهه از آخرین دوره برگزاری این رویداد مهم در مشگین‌شهر می‌گذرد و هنرمندان و هنرآفرینان این خطه گل آذین، اگرچه هم و غم شان، روشن نگه داشتن چراغ‌های صحنه تالار اندیشه این شهر بود، اما برای برگزاری دوره ششم این جشنواره، لحظه شماری می کردند.
خدا را شاکرم که احیاء این رویداد مهم نمایشی و هنری در دوره‌ای به وقوع می‌پیوندد که افتخار خدمتگزاری اصحاب فرهنگ و هنر به عهده‌ی این کمترین است تا شاهد شکوفائی عزم و اهتمام ایثارگرانه هنرمندان این خطه باشم و ضمن ادای احترام به آرزوها و خواسته‌های بحق هنرمندان و هنردوستان مشگین‌شهر، در برپایی این جشن باشکوه تئاتری سهمی هر چند اندک ایفا کنم.
از همه عزیزانی که دست به دست هم دادند تا این شکوه و عظمت را دوباره در مشگین‌شهر عزیز به تماشا بنشینیم و شاهد همدلی و همراهی و هنرنمایی‌شان در این فصل زیبا باشیم، قدردانی می کنم و دست همه هنرمندانی که عاشقانه و صادقانه بر صحنه نمایش جان بخشیدند، به گرمی می فشارم و برایشان سربلندی و سر افرازی آرزومندم.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران