در حال بارگذاری ...
قادر آشنا در آیین اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر البرز تاکید کرد:

حمایت ویژه از تولید نمایشنامه‌های ملی

مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: همان اندازه که ما به فرهنگ و هویت ایرانی تعصب داریم کشورهای دیگر نیز دارند. از این رو ما از هنرمندانی که نمایشنامه‌های ایرانی تولید کنند بدون هیچ محدویتی حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از البرز، قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در آیین اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر استانی البرز ضمن ابراز خرسندی از شرایط کرونا در کشور اظهار کرد: خوش‌حالم اپیدمی کرونا کم کم رخت میبنند و اکنون تئاتر در کشور با جشنواره‌های استانی و بین‌الملی ساری و جاری است.

وی با اشاره به بخشی از شعر چو ایران نباشد تن من مباد ... سروده  فردوسی بزرگ گفت: در هشت سال دفاع مقدس دشمنان تلاش کردند تا این خاک را یا اشغال  یا تکه‌های از آن را از بدن ایران زمین جدا کنند. تمام دنیا با آنها همراهی کرد تا این اتفاق بیافتد.

آشنا افزود: امروز مرز ایران زمین به برکت مقاومت برداران و خواهران ایرانی و به برکت خون شهیدان، نمایان گر این است که دشمن  نمی‌تواند به ایران زمین نگاه داشته باشد. بنابراین وظیفه ما در عرصه فرهنگ و هنر پاسداری از عشق ایرانی،محبت ایرانی، همزیستی مسالمت آمیز و فرهنگ ایرانی است.

وی با اشاره به فرهنگ و هویت ایرانی افزود: ایران دارای  مشاهیر فراوانی همچون فردوسی، حافظ، سعدی و... و  جغرافیای غنی و آداب، مذهب و ... است. وظیفه ما تولید آثاری‌ست که مبتنی بر برداشت‌های خودمان از جهان باشد، تا ما ایرانی باقی  بمانیم.

قادر آشنا در ادامه مطرح کرد: همان اندازه که ما به فرهنگ و هویت ایرانی تعصب داریم کشورهای دیگر نیز دارند. از این رو ما از هنرمندانی که نمایشنامه‌های ایرانی تولید کنند بدون هیچ محدویتی حمایت می‌کنیم.

آشنا با اشاره به هویت ایرانی و حمایت از تولید نمایشنامه‌های ملی، گفت: سیاست وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیاست دولت آقای رئیسی تاکید و حمایت از محتوای ایرانی و اسلامی است.

وی در پایان افزود: تمام تلاش ما این است که شرایط را برای تولید محتوای ایرانی مهیا کنیم و از تولید آثار هنرمندان در این زمینه حمایت ویژه داشته باشیم.




نظرات کاربران