در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد

«به طعم قهوه» و «قند خون» به جشنواره فجر معرفی شدند

آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد شامگاه پنج شنبه ۱۸ آذر ماه با حضور سید محمد رستگاری فرماندار، مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، قوامی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد و در پایان برگزیدگان این جشنواره مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد با اشاره به شیوع و یروس کرونا و تحت تاثیرقرار گرفتن بخش فرهنگ و هنر گفت: متاسفانه کرونا واگرایی در بخش فرهنگ و هنر ایجاد کرد اما ما با برگزاری این جشنواره ها امیدواریم قرار فرهنگی بوجود بیاوریم تا هنرمندان بار دیگر با مردم ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: ویژگی هنر نمایش جامعیت و زایندگی آن است و بسیاری از هنرمندان در بخش های هنری، صبغه و هویت تئاتری دارند و معتقدیم که این هنر، هنر مادر شناخته می شود که امید است گرما و روشنی آن به هنرهای دیگر نیز تصری پیدا کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: امسال شهر میراث جهانی و پنجمین پایتخت کتاب ایران میزبان سه رویداد نمایشی خواهد بود که نشان دهنده ظرفیت و همگرایی در این بخش است .
جوادیان زاده با اشاره به زیرساخت های استانی در زمینه تئاتر ادامه داد: زیرساخت های هنر ما آنچنان که باید و شاید پاسخگوی هنرمندان و علاقمندان هنر تئاتر نیست اما این جشنواره می تواند با توجه بیشتر کمک کند تا زیرساخته ها بهبود پیدا کند.
وی گفت: ما از شهرداری ها درخواست داریم که به این زیرساخت ها بیشتر توجه کنند زیرا متاسفانه حتی شهرداری ها مکانی اختصاصی برای این بخش ندارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: امیداوریم بتوانیم با سیاست گذاری شهری در بافت و ساخت شهری این فضا را توسعه دهیم.
در بخشی دیگر از جشنواره از نادر نظافت به عنوان هنرمند پیشکسوت تقدیر به عمل امد.
در ادامه ازحامیان شرکت سنگ و آهن چادرملو، مهندس امیر احسان شمس مدیر شرکت کتیبه، جعفر دل دل زاده مدیر پلاتو پاییز و محسن حائری زاده مدیر سایت خونه خنده با اهدای لوح سپاس به جهت از حمایت از جشنواره سی و یکم تقدیر شد.
سپس با حضور اتابک نادری نماینده هیئت داوران آرای هیات داوران قرائت شد.


بخش پوستر و بروشور:
تقدیر: هیئت داوران به اتفاق آرا با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از محسن احمدی طراح پوستر و بروشور نمایش قند خون تقدیر به عمل آوردند.
طراح برگزیده: جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مجتبی موسوی طراح پوستر و بروشور نمایش به طعم قهوه،ورق پاره های ذهن اهدا شد.
بخش طراحی نور:
 تقدیر: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از حسین افضلی طراح نور نمایش قند خون تقدیر به عمل آوردند.
طراح نور برگزیده: جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به رامتین راستجو برای صبح روسیه اهدا شد.
بخش طراحی لباس:
تقدیر: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از احسان زرین آبادی طراح لباس نمایش به طعم قهوه تقدیر به عمل آورد
 طراح برگزیده: جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به رضا آقایی برای طراحی لباس نمایش فین جین اهدا شد.
 بخش موسیقی:
 تقدیر: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و و جایزه نقدی از میلاد دهقان آهنگساز موسیقی نمایش به طعم قهوه تقدیر به عمل آورد.
موسیقی برگزیده: جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به حسین کیانفرد آهنگساز نمایش دختران آلبا اهدا شد.
بخش طراحی چهره:
طراحی چهره برگزیده: جایزه این بخش شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد مهدی هدایتی و فاطمه دهقان پور  طراح گریک  نمایش های فین جین،به طعم قهوه و قند خون اهدا شد. 
بخش طراحی صحنه:
 تقدیر: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از میثم نویدیان طراح صحنه نمایش قند خون تقدیر به عمل آورد.
تقدیر: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از مریم امین طراح صحنه نمایش صبح روسیه تقدیر به عمل آورد.
 طراح برگزیده صحنه: جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمدعلی دهقان و مهدی زاده برای طراحی صحنه نمایش بطری اهدا شد.
بخش نمایشنامه نویسی:
رتبه سوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا به ابوالفضل سلیمی نویسنده نمایشنامه «صبح روسیه» اهدا شد.
 رتبه دوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به سعید نیکورزم نویسنده نمایشنامه «بطری» اهدا شد.
 رتبه اول: جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا علیرضا کوهچیان نویسنده نمایشنامه به طعم قهوه اهدا شد.

بخش بازیگری زن:
 تقدیر: (هیئت داوران در این بخش دو برگزیده داشت)
جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور جداگانه به کتایون محمدی بازیگر نمایش «دهانش پر بوی بادام» و اخترالسادات اولیایی بازیگر نمایش به طعم قهوه اهدا شد.
رتبه سوم: (هیئت داوران در این بخش دو برگزیده داشت)
جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور جداگانه به هدیه کیانفرد بازیگر نمایش «دختران آلبا» و فاطمه زارع بازیگر نمایش فین جین اهدا شد.
 رتبه دوم: (هیئت داوران در این بخش نیز دو برگزیده داشت)
 جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور جداگانه به مهدیه دهقان بازیگر نمایش «دختران آلبا» و سهیلا ستوده نیا بازیگر نمایش قند خون اهدا شد.
 رتبه اول: (هیئت داوران در این بخش هیچگونه برگزیده ای نداشت)
بخش بازیگری مرد:
 تقدیر: (هیئت داوران در این بخش دو برگزیده داشت)
جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور جداگانه به مهدی قانع بازیگر نمایش « شلیک کن تا این جنگ هیچ وقت تموم نشه» و میثم پور منش بازیگر نمایش بطری اهدا شد. 
 رتبه سوم: (هیئت داوران در این بخش دو برگزیده داشت.)
جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور جداگانه به نیما اسلامی بازیگر نمایش « فین جین» و وحید احمدی بازیگر نمایش جنگ و صلح روبینسون و کروزوئه اهدا شد. 
رتبه دوم: (هیئت داوران در این بخش نیز دو برگزیده داشت)
 جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور جداگانه به محمد مهدی بزرگ زاده بازیگر نمایش « فین جین» و صاحب حائری زاده بازیگر نمایش قند خون اهدا شد.
رتبه اول: جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا به سید هادی آقا بزرگی بازیگر نمایش به طعم قهوه اهدا شد.

بخش کارگردانی:
 رتبه سوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا به زمان ارکما کارگردان نمایش «قند خون» اهدا شد.
 رتبه دوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به هدیه کیانفرد کارگردان نمایش دختران آلبا اهدا شد.
 رتبه اول: جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا به صادق نصیری  کارگردان نمایش به طعم قهوه اهدا شد.
و اما در بخش نمایش برگزیده برای معرفی به چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نمایش «به طعم قهوه » به کارگردانی صادق نصیری و نمایش «قند خون » به کارگردانی زمان ارکمان انتخاب شدند.




نظرات کاربران