در حال بارگذاری ...
با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان استانی؛

ششمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر آغاز بکار کرد

با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان استانی، ششمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مشگین شهر بطور رسمی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛ با برگزاری مراسمی با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل، جمعی از پیشکسوتان، هنرمندان و گروه های نمایشی، ششمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مشگین شهر در مجتمع فرهنگی و هنری این شهر، آغاز به کار کرد.

در این مراسم سعید نوریان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با ابراز خرسندی از احیاء دوباره جشنواره تئاتر منطقه ای مشگین شهر، این اقدام مهم و مبارک را در رونق دوباره تئاتر شهرستان مشگین شهر مهم و تاثیرگذار دانست و با قدردانی از اهتمام جدی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در توجه به فعالیت های هنری در شهرستان های تابعه استان، گفت: تئاتر مشگین شهر از پیشینه والایی برخوردار است و احیای دوباره این جشنواره آن هم بعد از سال ها وقفه، در راستای تکریم تلاش های هنرمندان این منطقه است.

او با بیان اینکه این جشنواره ظرفیت ویژه ای را برای تبیین جایگاه تئاتر این شهرستان فراهم کرده، کشف، تربیت و شکوفایی استعدادهای هنری را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: تلاش های هنرمندان و گروه های نمایشی این شهرستان جای قدردانی دارد و حضور سه نمایش از این شهرستان در مرحله بازبینی جشنواره تئاتر استانی اردبیل از تاثیرات برگزاری این رویداد نمایشی است.

نوریان در ادامه با بیان اینکه این جشنواره با تمسک به آیات الهی، توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) و ادای احترام به شهدا و هنرمندان فقید تئاتر این شهرستان، آغاز بکار کرده، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره می تواند زمینه را برای حضور پرفروغ تئاتر مشگین شهر در رویدادهای مختلف تئاتری فراهم کند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل همچنین با قدردانی از همراهی ادارات و نهادهای دولتی شهرستان در برگزاری این جشنواره، از اعضای شورای سیاستگذاری، ستاد اجرایی و هیات های بازبینی و داوران این جشنواره قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم محمدجعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان مشگین شهر نیز در سخنانی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره 6 نمایش در بخش های مسابقه و جنبی روی صحنه می روند، گفت: برگزاری این جشنواره نشانگر همدلی هنرمندان و گروه های نمایشی این شهرستان است.

ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای مشگین شهر با نواخته شدن زنگ افتتاح جشنواره توسط سعید نوریان معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، جلال محمدلو و بهمن خادم مسجد از پیشکسوتان تئاتر شهرستان مشگین شهر و اجرای نمایش «جان و جواب» نوشته و کار شیرین پرستار در بخش جنبی در تالار اندیشه به صورت رسمی آغاز شد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران