در حال بارگذاری ...
در دومین جایزه کتاب سال استان بوشهر

سه اثر تئاتری شایسته تقدیر شناخته شدند

دو اثر مکتوب مجموعه مقاله درآمدی بر تئاتر مقاومت و مجموعه نمایشنامه دوربین گِلی در آیین دوسالانه کتاب سال بوشهر‌ و نیز کتاب «ملزومات حقوقی برای فیلمنامه‌نویسان و هنرمندان خلاق»، ترجمۀ زهرا حاجب شایسته تقدیر شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از بوشهر، آیین اختتامیه دومین جایزه کتاب سال استان بوشهر، روز یکشنبه بیست‌و‌یکم آذر‌ماه در تالار لیان بوشهر با حضور مدیران استانی، اساتید، پژوهشگران، نویسندگان و شاعران استان برگزار شد.

 در این آیین فاطمه کرمپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، ایرج نبی‌پور نویسندهی کتاب «تاریخ پزشکی ایران»، بشیر علوی  نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی و جهانشیر یاراحمدی، پژوهشگر، نویسنده و رییس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر پیرامون موضوعات مختلف مرتبط با کتاب سخن گفتند.

رییس انجمن هنرهای نمایش استان بوشهر که در بخشی از این مراسم به‌عنوان سخنران به جایگاه دعوت شد با اشاره به مجموعه نمایشنامه‌ «دوربین گِلی» و نقش سازنده‌ی زنده‌نام علی غلامی در تئاتر استان بوشهر، گفت: کسب جایزه در رویدادهای این‌چنینی قطعا شعف‌برانگیز است ولی به توصیه یکی از استادانم، این شادی نباید بیشتر از نیم‌ساعت شما را به خود درگیر کند چراکه در این‌صورت از هدفتان عقب می‌مانید. با همه‌ی این احوال، وقتی باخبر شدم، کتاب زنده‌یاد علی غلامی در این جایزه حائز رتبه شده است، بسیار خرسند شدم و این شادی همچنان ادامه دارد.

یاراحمدی در ادامه افزود: او هنرمندی بود که در دهه‌های هفتاد و هشتاد زحمت بسیاری برای تئاتر بوشهر کشید و امروز شاگردانش در شهرستان‌های دیلم و کنگان به هنرمندان بزرگ و موفقی تبدیل شده‌اند. البته جای افسوس دارد، این افتخار پس از مرگ او حاصل شد.

در بخش پایانی این آیین که به اعلام اسامی برگزیدگان جایزه دومین جایزه کتاب سال استان بوشهر اختصاص داشت، سه اثر به‌عنوان آثار برگزیده و ۱۰ اثر به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب و معرفی شدند.

براساس این گزارش، در میان آثار شایسته تقدیر در بخش هنرهای نمایشی، مجموعه مقاله «درآمدی بر تئاتر مقاومت» اثر جهانشیر یاراحمدی و مهدی نصیری و نیز کتاب «ملزومات حقوقی برای فیلمنامه‌نویسان و هنرمندان خلاق»، تألیف جان ‌ال. گایگر و هوارد سوبر، ترجمۀ زهرا حاجب، شایسته تقدیر شد و در بخش کودک و نوجوان نیز مجموعه نمایشنامه «دوربین گِلی» اثر زنده‌یاد علی غلامی که به‌همت انجمن هنرهای نمایشی بوشهر منتشر شده است به‌عنوان اثر شایسته تقدیر در این بخش انتخاب شد.




مطالب مرتبط

مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران
مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران

جهانشیر یاراحمدی: نمایش‌های خانگیِ دهه سی در محله کوتی و نیز اجراهای مجالس تعزیه در همان محل که زادگاه مرحوم حسین دهقانی است، او را شیفته هنر نمایش کرد.  خیلی زود پایش به مجالس تعزیه ...

|

نظرات کاربران