در حال بارگذاری ...
فرهاد قائمیان تاکید کرد:

لزوم حمایت مسئولان از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ

فرهاد قائمیان با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ پس از جشنواره تئاتر فجر، به عنوان با سابقه‌ترین جشنواره‌ای محسوب می‌شود که در کشور پابرجا است، گفت: همه مسئولان وظیفه دارند حمایت لازم را از این جشنواره داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، فرهاد قائمیان در آئین اختتامیه بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک که روز سه شنبه 23 آذرماه 1400 در سالن اصلی تالار خورشید اندیمشک برگزار شد، با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشورمان را مدیون شهدا، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان هستیم اظهار کرد: ما به عنوان داوران این جشنواره، تمامی نمایش‌ها را دیدیم و تا صبح امروز در رابطه با این آثار گفت‌وگو داشتیم.

داور بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با اشاره به اینکه این جشنواره پس از جشنواره تئاتر فجر، به عنوان باسابقه‌ترین جشنواره‌ای محسوب می‌شود که در کشور پابرجا است افزود: حادثه چهارم آذر اندیمشک مظلوم واقع شده و همه مسئولان وظیفه دارند این روز را جهانی کنند و حمایت لازم را از این جشنواره داشته باشند. 

وی اذعان کرد: پس از صحبت‌هایی که با تعدادی از مسئولان داشتیم، به توافق رسیدیم تا بیست و هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود تا بتوانیم حادثه چهارم آذر را جهانی کنیم

قائمیان با بیان اینکه توافق شده تا مسابقه نمایشنامه‌نویسی از ایده تا اجرا از سال آینده برگزار شود تصریح کرد: ضرورت دارد در این جشنواره و مسابقه به مسئله حادثه چهارم آذر توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه نام اندیمشک مقدس است و باید تلاش کنیم تا جهانی شود عنوان کرد: انتظار می‌رود در دوره‌های بعدی جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، شاهد نمایش‌های بیشتری در ارتباط با اهداف آن باشیم تا حادثه چهارم آذر را لمس کنیم.

داور بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک بیان کرد: هنرمندان باید برگزاری کارگاه‌ها و جلسات آموزشی و علمی را از مسئولان مطالبه کنند.

علی بازگیر دبیر جشنواره نیز ابراز کرد: این جشنواره در شهریورماه سال جاری با هم‌اندیشی و هم‌افزایی پیشکسوتان و تشکیل دبیرخانه و ارسال فراخوان به سراسر کشور آغاز شد که در پایان مهلت ارسال آثار، ۹۰ اثر از ۳۰ استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسید.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک ادامه داد: مهدی درویش، سعید فضلعلی‌پور و شقایق ناصری داوران بازبین بودند و در پایان بازبینی، هشت نمایش از استان‌های قزوین، مرکزی، کرمانشاه، فارس، لرستان و خوزستان به بخش نهایی و رقابتی جشنواره راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه علی اوسیوند، فرهاد قائمیان و نادر برهانی‌مرند داوران این جشنواره در بخش نهایی بودند یاد آور شد: همکاری و حمایت مسئولان و هنرمندان شهرستان اندیمشک و استان خوزستان در راستای برگزاری این جشنواره، جای خرسندی و قدردانی دارد.

بیست و هفتیمن جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک به دبیری علی بازگیر از 20 تا 23 آذرماه 1400 در شهرستان اندیمشک استان خوزستان برگزار شد.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

با حضور فرهاد قائمیان

نشست خبری جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود
با حضور فرهاد قائمیان

نشست خبری جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود

نشست خبری تشریح برنامه‌های بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و چله رضوی با حضور فرهاد قائمیان، مدیر این رویداد معنوی و فرهنگی، سه‌شنبه چهارم اردیبهشت امسال در تهران برگزار می‌شود.

|

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها
در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها

اتابک نادری، در نشست خبری بخش هنرهای نمایشی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، تاکید کرد این رویداد با خروج از کلیشه‌ها، می‌تواند در راه صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها گام بردارد.

|

نظرات کاربران