در حال بارگذاری ...
با اعلام رای هیات داورن در مراسم اختتامیه :

برگزیده های جشنواره تئاتر مشگین شهر معرفی شدند

برگزیده های ششمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، با برگزاری آئینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، مسئولین شهرستانی و نیز هنرمندان، گروه های نمایشی و جمع کثیری از علاقه مندان به نمایش در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری مشگین شهر ،برگزیدگان  ششمین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر معرفی شدند.

در این مراسم، هیئت داوران در بخش گریم، لوح سپاس و هدیه نقدی خود را به زهرا جعفری و مهدیه موسوی، گریمورهای نمایش«نامه های عاشقانه از خاورمیانه» اهدا کرد و در بخش طراحی صحنه هم، محمدرضا شریفان برای طراحی صحنه نمایش«اندیشه ابری دلتنگ»،از هیئت داوران،لوح سپاس و هدیه نقدی جشنواره را دریافت کرد. با رای هیئت داوران،در بخش طراحی آفیش و بروشور،لوح سپاس و هدیه نقدی جشنواره به برای طراحی آفیش و بروشور نمایش «برای کلاه آهنی ها» اهداء شد و زهرا جعفری و مهدیه موسوی،لوح سپاس و هدیه نقدی جشنواره را برای طراحی لباس نمایش «نامه های عاشقانه از خاورمیانه»به خود اختصاص دادند.

در بخش نویسندگی،هیئت داوران،ضمن تأکید بر حمایت از نویسندگان بومی، لوح تقدیر جشنواره را به همراه هدیه نقدی جشنواره به علیرضا احدی نویسنده نمایشنامه«سون باخیش» اعطا کرد و محمدرضا شریفان برای نگارش نمایشنامه«اندیشه ابری دلتنگ»،لوح سپاس و هدیه نقدی رتبه دوم نمایشنامه نویسی را به خود اختصاص داد. هیئت داوران برای رتبه های اول و سوم نمایشنامه نویسی انتخابی نداشت.

در بخش بازیگری زن، زهرا جعفری، برای بازی در نمایش «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» رتبه اول بازیگری زن را به خود اختصاص داد و لیلا استیلائی برای بازی در نمایش« اندیشه ابری دلتنگ»دوم شد.هیئت داوران در این بخش همچنین هیئت داوران، لوح سپاس رتبه سوم بازیگری زن را به همراه هدیه نقدی جشنواره را مشترکا"به فائزه اسمعیل نژاد برای بازی در نمایش«کاغذ باطله» و فریبا عطایی برای بازی در نمایش «برای کلاه آهنی ها»،اهدا کرد.

در بخش بازیگری مرد،هیئت داوران هیچ بازیگری را حائز دریافت رتبه اول بازیگری ندانست و با اهدای لوح سپاس و هدیه نقدی جشنواره، مهدی دریادل، بازیگر نمایش «برای کلاه آهنی ها»و عرفان پروری، بازیگر نمایش«اندیشه ابری دلتنگ« را مشترکا"به عنوان بازیگران دوم جشنواره معرفی کرد. در این بخش همچنین، لوح سپاس و هدیه نقدی جشنواره به علی جعفرزاده برای بازی در نمایش«کاغذ باطله»به عنوان بازیگر سوم مرد اهدا شد. قاسم محمدلو، بازیگر نمایش«سون باخیش» هم، جایزه ویژه جشنواره را به خود اختصاص داد.

در بخش کارگردانی هم، هیئت داوران برای معرفی کارگردان اول جشنواره،انتخابی نداشت. در این بخش، هیئت داوران لوح سپاس و هدیه نقدی جشنواره را مشترکا" به مهدی احدی کارگردان نمایش «برای کلاه آهنی ها» و شهروز شریفان کارگردان نمایش «اندیشه ابری دلتنگ »اهداء کرد و فرید معتمدی برای کارگردانی نمایش «کاغذ باطله»، رتبه سوم کارگردانی را به خود اختصاص داد.همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به زهرا جعفری و مهدیه موسوی، کارگردانان نمایش «نامه های عاشقانه از خاورمیانه»اعطا گردید.

نمایش های برگزیده جشنواره: با توجه به شرایط ورود به جشنواره تئاتر استانی اردبیل در سال 1401 که طبق آن از هر جشنواره منطقه ای و شهرستانی در داخل استان، تنها یک نمایش می تواند به عنوان برگزیده نمایش جشنواره شهرستانی به صورت مستقیم و بدون بازبینی به جشنواره استانی راه یابد، هیئت داوران ششمین دوره جشنواره تئاتر مشگین شهر با توجه به نزدیکی سطح کیفی و نکات ضعف و قوت آثار مور نظر خود، اقدام به انتخاب دو اثر با شرایط ارائه نظر اصلاحی و بازبینی مجدد نمود.

بر این اساس، دو نمایش «برای کلاه آهنی ها» و «اندیشه ابری دلتنگ» با دریافت تندیس جشنواره، به عنوان برگزیده مشروط معرفی شدند که کارگردانان این نمایش ها باید حداکثر تا 30 روز آینده نکات اصلاحی مورد نظر هیئت داوران را به اجرا گذاشته و مجددا مورد داوری قرار گیرند که در نتیجه آن(داوری و بازبینی) یکی از آثار مذکور به صورت مستقیم راهی جشنواره استانی خواهد شد. علی حسن زاده، کاظم جهانگیرزاده و حسن شیخ زاده، قضاورت و داوری ششمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مشگین شهر را برعهده داشتند.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران