در حال بارگذاری ...
نائب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

تلاش برای قانونی شدن اقتصاد هنر و حمایت از اصحاب فرهنگ

نشست «اقتصاد هنر» با حضور غلامرضا منتظری نائب رئیس کمسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از هنرمندان استان گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نخستین نشست غلامرضا منتظری نائب رئیس کمسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با جمعی از هنرمندان گلستان با موضوع  «اقتصاد هنر» روز پنجشنبه 18 آذرماه در دفتر این نماینده برگزار شد.

در این نشست دغدغه ها و چالش های پیش روی هنر و مسئله اقتصاد هنر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

غلامرضا منتظری نائب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست این نکته را یادآور شد که مصمم هستیم زمینه های قانونی شدن اقتصاد هنر و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر را در مجلس شورای اسلامی فراهم آوریم.

در ادامه اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی گلستان دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کردند. 

همچنین الله قلی نظری که به عنوان مسئول کمیسیون هنر دفتر غلامرضا منتظری فعالیت می‌کند از سوی این کمسیون صمد رحیمی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی گلستان را به عنوان دبیر این سلسله نشست‌ها معرفی کرد.

صمد رحیمی نیز در سخنانی گفت: با توجه به اینکه مسئله اقتصاد یک موضوع تخصصی فارغ از هنر و خلق آثار هنری میباشد، جهت رسیدن به راهکارهای عملی و حصول نتیجه ملموس، ملزم به دعوت از افراد متخصص خارج از دایره هنرمندان هستیم تا بتوانیم تمام ابعاد را بررسی نماییم.

رحیمی در ادامه به همین منظور افرادی را به عنوان متخصص بخش‌های مختلف اقتصادی جهت حضور در نشست‌های بعدی معرفی کرد.

منتظری در پایان این نشست گفت: قوانین مرتبط با فرهنگ و هنر در مجلس شورای اسلامی با هدف پیگیری و اعمال نظارت در دستور کار کمسیون فرهنگی قرار خواهد گرفت. همچنین از اعتبارات حمایتی موئسسات فرهنگی و هنری برای تحقق پروژه های دارای اولویت با استفاده از جدول 17 قانون برنامه و بودجه سال 1400 در جهت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهره خواهیم برد. ضمنا منتظری قول پیگیری و تخصیص دو درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای برنامه های فرهنگی را نیز داد.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی همچنین پیشنهاد داد در اولین فرصت نشست مشترکی با حضور معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان استان برگزار شود.




مطالب مرتبط

مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد

مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد

مراسم یادبود مجید فروغی، فعال رسانه‌ای و مدیرروابط عمومی روز گذشته با حضور خانواده، جمعی از هنرمندان، بازیگران، مدیران و کارکنان معاونت امورهنری، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل هنرهای تجسمی، دفتر موسیقی، بنیاد رودکی، دفتر آموزش، سازمان ...

|

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اولین برنامه نمایشنامه‌خوانی تالار هنر در راستای معرفی آثار برتر جهان در قالب نمایشنامه‌خوانی، به نمایشنامه «پینوکیو» با کارگردانی داوود زارع اختصاص پیدا کرده است که در روزهای ابتدایی اردیبهشت 1403 به صحنه خواهد رفت.

|

در گفت‌وگو با کاوه مهدوی مطرح شد

«آبی‌گونه»؛ نمایشی با محوریت اخلاق با پرهیز از کلیشه‌ و شعار
در گفت‌وگو با کاوه مهدوی مطرح شد

«آبی‌گونه»؛ نمایشی با محوریت اخلاق با پرهیز از کلیشه‌ و شعار

کاوه مهدوی، نویسنده و کارگردان نمایش «آبی‌گونه» می‌گوید، بسیاری از مسائل  و موضوعات در شخصیت و فرهنگ ما نهادینه شده است و موفقیت یک اثری هنری در پرهیز از پرداخت شعارگونه و دوری از کلیشه‌های مرسوم است.

|

نظرات کاربران