در حال بارگذاری ...
با برگزاری مراسمی در مشگین شهر:

از 50 سال فعالیت تئاتری جلال محمد لو تجلیل شد

با برگزاری مراسمی در تالار اندیشه مشگین شهر و با حضور مدیران استانی و شهرستانی و نیز هنرمندان و علاقه مندان به هنر، از فعالیت های ۵۰ ساله جلال محمدلو هنرمند پیشکسوت تئاتر استان در زادگاهش تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛  در این مراسم اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی، کانون بسیج هنرمندان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر و نیز تعدادی از مدیران بخش های غیر دولتی با اهدای لوح های سپاس و هدایای نقدی از این هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون شهرستان، تجلیل و قدردانی کردند.

جلال محمدلو، متولد 1337 مشگین شهر است که فعالیت های هنری و نمایشی خود را از سال 1350 در این شهرستان آغاز کرده است. بازسازی واقعه غدیر خم در شهرستان مشگین شهر در سال ۱۳۹۷ با همکاری ناحیه سپاه شهرستان، بازسازی واقعه غدیر خم در شهرستان پارس آباد در سال ۱۳۹۸ با همکاری ناحیه سپاه شهرستان، اجرای نمایش های حلقه های رهایی در نقاط مختلف استان با موضوع مبارزه با مواد مخدر،  تکمچی(تکم گردانی)، چله شنلیگی، آی نه گوزل قایدالار، هیلمه چیلر، تناک، طرد خرافات، قانلی سو، قطار جنوب، از خاک به خاک، شعار و اجرای چندین نمایش کوتاه با موضوعات متنوع در مناسبت های مختلف و در نقاط مختلف استان از جمله فعالیت های تئاتر استاد جلال محمدلوست. دریافت چندین لوح، تندیس از جشنواره های محتلف و حضور در هیئت های بازبینی و داوری از دیگر افتخارات این هنرمند ارزنده مشگینی است.
بازیگری در فیلم های سینمایی طرلان به کارگردانی سید محمد حسینی و أکمان به کارگردانی حسین نصیری و بازی در سریال های تلویزیونی هتل قوجالار. بازیگری، دنیا مالی، روستای ما، آشاغی باش یوخاری باش، ائلچیلر و ایفای نقش های مختلف و حضور فعال در برنامه های های نمایشی شبکه های سبلان  و  سهند از دیگر فعالیت های این هنرمند است.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران