در حال بارگذاری ...
با حضور یک داور و دو گروه نمایشی از ایران

دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کرکوک برگزار می‌شود

دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کرکوک با حضور دو گروه نمایشی از ایران و ۱۲ گروه نمایشی از دیگر کشورهای همسایه از تاریخ ٥ دی‌ماه لغایت ۹ دی‌ماه ۱٤۰۰ در شهر کرکوک آبرگزار می شوئد.

به گزارش ایران تئاتر، وزارت فرهنگ و هنر حکومت اقلیم کردستان عراق دومین جشنواره تئاتر کرکوک را با حضور نمایش‌های «خاندان چن چی» نوشته آنتوان آرتو به کارگردانی رحیم عبدالرحیم‌زاده از شهرستان بوکان و «دورترین شهر جهان» نوشته رسول بانگین به کارگردانی سمانه میرزایی از ارومیه از پنجم تا نهم دی برگزار می‌کند.

در این دوره از جشنواره تئاتر کرکوک به جز دو گروه نمایشی از ایران، سه گروه نمایشی از کشور ترکیه، دو گروه نمایشی از کشور سوریه و همچنین شش گروه نمایشی از شهرهای مختلف اقلیم کردستان و یک نمایش از بغداد حضور دارند.

همچنین در دومین دوره جشنواره تئاتر کرکوک دکتر قطب‌الدین صادقی به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌داوران جشنواره و نیز جمعی دیگر از هنرمندان تئاتر استان کردستان و آذربایجان غربی شرکت می‌کنند.

گفتنی است اولین جشنواره تئاتر کرکوک در سال 2019 برگزار شد و بعد از دو سال وقفه به خاطر شیوع بیماری کرونا امسال دومین دوره آن برگزار می‌شود.




نظرات کاربران