در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «ماه بر تَرکِ اسب پیر» :

ایده‌های جدید عامل آشتی مخاطبان با تئاتر می‌شود
ترکیب سینما و تئاتر در سالن مهرگان

کارگردان نمایش «ماه بر تَرکِ اسب پیر» گفت: این اثر نمایشی به صورتی متفاوت به اجرا می‌رسد که به‌زعم من تازه است و معتقدم این نمایش در ذات خود ترکیب سینما و تئاتر است.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «ماه بر تَرکِ اسب پیر» به قلم و بازی ایوب آقاخانی و کارگردانی محمد عبدالهادی دی‌ماه 1400 در تماشاخانه مهرگان روی صحنه خواهد رفت.

محمد عبدالهادی کارگردان نمایش «ماه بر تَرکِ اسب پیر» در خصوص نحوه اجرای این کار عنوان کرد: چند سالی بود که به دنبال متنی خوب به لحاظ قابلیت‌های نمایشی که بتواند پاسخگوی علاقه‌مندی من به سینما هم باشد، برای اجرا در یکی از سالن‌های تئاتر بودم و در نهایت این نمایشنامه را به قلم ایوب آقاخانی پیدا و انتخاب کردم.

وی افزود: من تاکنون بیشتر کارهای تصویری انجام داده‌ام و به علت علاقه زیاد به تئاتر و تحصیل در رشته تئاتر، تلاشم بر این بوده که تقریباً سالی یک تا دو نمایش در مقام کارگردان یا در جریان تولید، کار کنم.

عبدالهادی تصریح کرد: تلفیق هنر نمایش با ویدئو در کارهای نمایشی تاکنون انجام شده اما این نمایشنامه قابلیت داشت که بتوانیم به شکل جدیدتری این اتفاق را رقم بزنیم. این یک تجربه است.

این کارگردان با تأکید بر استفاده کارگردانان جوان از متن‌های نویسندگان داخلی افزود: متن‌های نویسندگان خودمان قابلیت‌های بسیار زیادی جهت ایده‌پردازی‌های نو دارد و ایده‌های جدید در نحوه اجرا و طراحی نمایش‌ها می‌تواند به آشتی مجدد مخاطبان و دوستداران تئاتر با این هنر ارزنده منجر شود که امیدوارم مخاطبان از این کار ما نیز استقبال کنند.

نمایش «ماه بر تَرکِ اسب پیر» به تهیه‌کنندگی مهدی علی‌نژاد، به قلم و همچنین با بازی ایوب آقاخانی و کارگردانی محمد عبدالهادی دی‌ماه 1400 در سالن شماره یک تماشاخانه مهرگان روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه این نمایش آمده است: «در یکی از طولانی‌ترین شب‌های زندگی مهندس داوود مینو پناهنده ایرانی در کلن، خبری از زادگاهش مشهد به او می‌رسد؛ خبری که زندگی‌اش را دگرگون می‌کند...»




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

«رخساره» به خانه نمایش مهرگان می‌رود

«رخساره» به خانه نمایش مهرگان می‌رود

نمایش «رخساره» نوشته میثم عباسی، کارگردانی علی برجی و تهیه کنندگی مژده گیوه‌کی از پنجشنبه 5 بهمن، هرشب ساعت 19 در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

|

نظرات کاربران