در حال بارگذاری ...
عاشقانه‌های یک کولبر کرد در تالار محراب

اجرای نمایش «هوزان» به ایران تئاتر تقدیم شد

رسول حق‌شناس نویسنده و کارگردان همراه با دیگر عوامل گروه نمایش «هوزان» اجرای شب گذشته این نمایش در تالار محراب را به همکاران ایران تئاتر تقدیم کرد.

به گزارش ایران تئاتر، رسول حق‌شناس ، بازیگران و عوامل  نمایش «هوزان» شب گذشته پس از اجرای با حضور بر صحنه ضمن تقدیر از حضور  همکاران رسانه ای ایران تئاتر در میان تماشگران . از حاضرین خواستند به متن تقدیر گروه در قالب یک فایل صوتی با صدای سعید قره داغلی گوش دهند . 

در این فایل صوتی سعید قره داغلی به نمایندگی از گروه اجرایی نمایش  با اشاره به  تلاش رسانه‌ای 17 ساله همکاران این رسانه تخصصی در اطلاع رسانی رویدادها و پرداخت به هنرهای نمایشی  سراسر کشور گفت : ایران تئاتر حتی در دوران قرنطینه کرونا و تعطیلی سالن های نمایش انتشار اخبار و گزارش و مطلب تخصصی را طبق روال پیش از کرونا و بی وقفه ادامه داد و سبب ساز حفظ روحیه خانواده بزرگ تئاتر شد. 

او با تاکید بر این که  تمام  استان های کشور در ایران‌تئاتر  سایت اختصاصی دارند که رویدادهای  استانی را در سریع ترین زمان در دسترس همگان قرار می دهند، افزود : اجرای امشب ما با افتخار تقدیم می شود به مدیریت ، سردبیری و همکاران رسانه‌ای درگاه تخصصی هنرهای نمایشی ایران ؛ «ایران تئاتر»  به پاس تلاش های بی وقفه و بی شائبه در توجه رسانه ای به رویدادهای فرهنگی و تخصصی تئاتر در سطح کشور.

قصه نمایش «هوزان» در کوه‌های کردستان اتفاق می‌افتد و از یک افسانه کهن کردی بهره برده که با قصه‌ این روز‌های کولبر‌های زحمت‌کش آمیخته شده است.

نمایش هوزان تولید کارگاه بازیگری رسول حق‌شناس و سمیه کیادربندسری با حمایت خانه هنر هور است.

در این نمایش بازیگرانی چون سمیه کیادربندسری، مهران تقوی، مهدیه تاجیک راد، شکیبا شریفی، کوروش محمد رضا ، پرنیا لرنی‌نگار طاهری، علی اصغر حق‌شناس و کیانا حق‌شناس حضور دارند.

دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از مجری طرح: کارگاه بازیگری هور، طراح لباس: مزون ملیکا با مدیریت ملیکا وطن دوست، گریم: امیرصفادل، ساخت دکور: عباس قوامی، امور شهرستان‌ها: ساره کیا دربندسری، موسیقی: سیدحسن رجایی، عکاس: پریا سیلسپور، خواننده: سید محمود رضایی و مدیریت بخش آموزشگاهی پروژه: سمیرا کریمی.

پیش‌تر نمایش «هوزان» که در زبان کردی به معنی «آوازخوان» است، در تماشاخانه مهرگان به صحنه رفته بود .

عکس:مینا بهرامی




مطالب مرتبط

نظرات کاربران