در حال بارگذاری ...
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با ایران تئاتر:

اجرای نمایش دینی با کیفیت در سالن اصلی تئاتر شهر قابل‌ تقدیر است

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران روز جمعه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر از جمله مدیران تئاتری کشور است که همراه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای نمایش «تا اشکستان» نشست.

به گزارش ایران تئاتر رضا بصیرت  پس از تماشای نمایش با قدردانی از دست‌اندرکاران و عوامل و بازیگران نمایش «تا اشکستان» درباره این نمایش گفت: زمانی که متن به انجمن رسید بعد از بررسی‌هایی که انجام شد همان موقع متوجه شدیم که برنامه سالن اصلی تئاتر شهر پر است و این سالن کاملاً درگیر است و برای ایام فاطمیه اصلاً زمان خالی برای اجرای این نمایش نداشتیم؛ حتی تابستان سال آینده هم سالن اصلی برنامه‌اش مشخص است و زمان خالی ندارد ولی به‌واسطه موضوع اثر و مناسبتی که در آن قرار داریم ما با افتخار تصمیم گرفتیم که سالن را در اختیار اجرای این نمایش قرار بدهیم.

وی درباره استقبال مخاطبان از نمایش گفت :به لطف پروردگار نمایش مخاطب را جذب کرده است و  امروز هم که نمایش را همراه تماشاگران دیدم، متوجه شدم مردم خیلی از کار راضی بودند.

بصیرت در ادامه افزود: با صراحت می‌گویم که در مجموع از تولید این اثر، دکور ، طراحی حرکت و استفاده درست از ماشینری سالن اصلی لذت بردم. همچنین موضوعی هم که در این نمایش به آن پرداخته شده علاوه بر اینکه موردعلاقه مردم است، اجرای یک نمایش دینی با این کیفیت در سالن اصلی تئاتر شهر، کار قابل‌تقدیری است. من به‌نوبه خودم از طرف انجمن هنرهای نمایشی ایران از تمام کسانی که برای تولید نمایش تا اشکستان زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

 مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در پاسخ به این سؤال که در هنگام تماشای این نمایش کدام صحنه شما را به لحاظ احساسی درگیر کرد، گفت: به‌هر روی کلیت کار خیلی خوب پرداخته شده بود اما صحنه آتش زدن درِ خانه حضرت زهرا (س) و همچنین صحنه‌ای که داشتند پیکر مطهر ایشان را می‌بردند جزو صحنه‌های تأثیرگذاری بود که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعه شب با همراهی قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی ، رضا بصیرت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران ، مهدی ابدالی مدیر اجرایی اداره کل و حسین مسافر آستانه دبیرجشنواره با حضور در مجموعه تئاترشهر به تماشای نمایش «تا اشکستان» به نویسندگی و کارگردانی حمید حرا نشست.




مطالب مرتبط

در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد

ایده‌های خوب و لزوم توجه به تکنیک
در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد

ایده‌های خوب و لزوم توجه به تکنیک

دو عضو هیئت منتقدان دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان در نخستین کارگاه نقد و بررسی و تحلیل آثار با اشاره به ایده‌های خوب آثار از لزوم توجه به تکنیک در اجرای پانتومیم گفتند.

|

در نخستین کارگاه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان مطرح شد

استفاده سلیقه‌ای از موسیقی بومی در نمایش‌ آسیب‌زننده است
در نخستین کارگاه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان مطرح شد

استفاده سلیقه‌ای از موسیقی بومی در نمایش‌ آسیب‌زننده است

کیارش میرمحمدرضایی، مدرس موسیقی و آهنگساز فعال در حوزه هنرهای نمایشی  با بیان این‌که موسیقی می‌تواند بیان‌کننده هویت فردی و یا اجتماعی انسان‌ها باشد، گفت استفاده سلیقه‌ای و بومی از موسیقی در نمایش از آسیب‌زننده‌ترین موضوعات حوزه تئاتر است. 

|

نظرات کاربران