در حال بارگذاری ...
رییس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «خاموشان» نشستند

تقدیر از همسر و دختر زنده‌یاد علی سلیمانی

مراسم تقدیر از سهیلا جوادی کارگردان و سبا سلیمانی نویسنده نمایش خاموشان آخرین اثر تئاتری زنده‌یاد علی سلیمانی شامگاه روز سه شنبه ۱۴ دی ماه در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، در ابتدای این مراسم که با حضور قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای شهر تهران، حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما و مهدی ابدالی معاون اداره کل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان و دیگر مدیران برگزار شد، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج ضمن خوشامدگویی به حاضران به ارائه توضیحاتی درمورد مسیر پیموده شده برای اجرا رفتن نمایش خاموشان پرداخت.

مقتدی خانواده سلیمانی را نماد و نمونه مناسبی برای تعریف انسجام خانوادگی دانست و کوشش‌های آنها را برای به سرانجام رساندن نمایش خاموشان ستود.

در ادامه حجت الاسلام محمد قمی با گرامی دانستن یاد و حضور زنده‌یاد علی سلیمانی، از خانواده سلیمانی به دلیل روی صحنه آوردن نمایشی با محتوای مقاومت و ارزش های دینی قدردانی کرد.

قادر آشنا هم در سخنانی کوتاه نمایش خاموشان را که آخرین اثر تئاتری مرحوم سلیمانی است، نمایشی شریف و درخور توصیف کرد و از همسر و دختر آن مرحوم به عنوان کارگردان و نویسنده اثر و نیز بازیگران و عوامل اجرایی نمایش که یاد هنرمند خوب و مردمی و متعهدی چون علی سلیمانی را زنده نگه می دارد، تشکر کرد.

در ادامه هم سهیلا جوادی و سبا سلیمانی  در مورد انگیزه و نحوه به اجرا رساندن خاموشان که پیش تر در سال 1398 توسط زنده یاد علی سلیمانی در سالن حوزه هنری روی صحنه رفته بود به ایراد توضیحاتی پرداختند.

پایان بخش این مراسم اهدای هدایایی به همسر و فرزند مرحوم سلیمانی بود. یکی از این هدایا قطعه فرش قاب شده حرم حضرت امیر(ع) در نجف بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

پس از مراسم تقدیر، حاضران به تماشای نمایش خاموشان نشستند.

 




نظرات کاربران